A v cíli nadával: „Stát se to o kousek dál, kde se na rovince jezdí kolem tří set, tak to bylo fakt o život!“
Takhle spadnul „jen“ ve dvoustovce, a byť udělal pár kotrmelců, zdravotně je v pořádku. „Celý víkend jsem upozorňoval, že brzda není v pořádku. Celý víkend se všichni tvářili, že tam není problém. A pak člověk přijede ve dvou stovkách do zatáčky, zabrzdí a páka se propadne. Takhle se nedá závodit,“ vzkázal z Japonska ve své tiskové zprávě.
Bylo to přitom letos už podruhé, co nejdůležitější věc na motorce přestala fungovat. Poprvé kvůli ní nedokončil závod ve španělském Jerezu.
„Brzda je součástka, na kterou se musím stoprocentně spolehnout, nemůže tam být ani promile možnosti selhání. A mě se to stane za sezonu dvakrát. Naštěstí to teď přišlo v situaci, kdy jsem to nějak vyřešil, aniž bych se přizabil. Motorku jsem zkusil položit co to šlo, i tak jsem ale vyjel na trávu a skončil někde v půli kačírku.“
S mechaniky proto hned požádal výrobce brzd, firmu Brembo, aby se k problému oficiálně a veřejně vyjádřila. Aby uvedla, kde je chyba. „Pokud něco dělám špatně já, tak ať mi řeknou co. Jak má člověk závodit, když v každé zatáčce přemýšlí, jestli zabrzdí? Tohle mě fakt štve a jestli to má být takto, tak nemá smysl jezdit.“