Navíc by se premiérově měla série národů v říjnu představit na okruhu v Brně českému fanouškovi.
"Smlouva sice zatím není podepsaná, ale závod figuruje v předběžném kalendáři," vysvětlil Charouz a dodal, že nevidí jediný důvod, proč by se na jihomoravském Autodromu nemělo jet. "Takový závod jako A1GP ještě v Brně nebyl," dodal.
U některých týmů, jako u dominantní Francie, se v kokpitu střídali dva jezdci, červeno-modro-bílé barvy hájil až na úvod sezony Tomáš Enge, což potvrzuje, že ani v devětadvaceti letech nenachází jeho rychlost v české kotlině konkurenci. Vítězství v Šanghaji byla také hlavně jeho zásluha.
"Byl to nejlepší závod, jaký jsem kdy viděl Tomáše jet," nechal se slyšet Charouz. "Odjel ho celý bez jediné chyby a časy na kolo měl zcela vyrovnané, bez jakýchkoli výkyvů."
Špatný začátek v sérii Charouz svádí na nedostatečnou přípravu. O definitivní české účasti se rozhodlo až týden před prvním podnikem. "Podcenil jsem to," přiznal Charouz. "Ostatní byli lépe připraveni. Celý rok jsem jen sháněl peníze na A1, protože jsem v rozpočtu počítal i s výdělky z prize money, které nepřicházely."
Tomáš Enge přiznává, že sérii po mnoha stránkách s formulí 1 srovnávat nelze, přesto ho řada momentů příjemně překvapila: "Formule 1 je exkluzivní záležitost a hodně se vzdálila od obyčejných lidí. Zatímco v A1GP si mohou lidi na auta doslova sáhnout, všichni jezdci jsou jim během víkendu pravidelně k dispozici na autogramiádě a na každém vozu jsou minimálně dvě kamery, které nabízejí vemi kvalitní záběry."
I svou jezdeckou vášeň dokázal liberecký rodák v seriálu dostatečně uspokojit. "Těžko najdete sérii, kde vidíte tolik předjížděcích manévrů," pochvaloval si Enge.