S jedničkou vyrazí na trať lídr seriálu a téměř jistý šampion Efren Llarena ze Španělska. Ve Zlíně je už počtvrté, před rokem skončil šestý. Myslí přitom na nejvyšší příčky.
Za ním opustí startovní rampu Rumun italského původu Simone Tempestini, jenž drží druhou příčku. Trojku na své kapotě poveze další Španěl, průběžně čtvrtý Javier Pardo. Všichni tři sedlají Škodu Fabii Rally2 Evo.
Až za nimi figuruje ve startovní listině největší favorit Jan Kopecký. Devítinásobný vítěz zkusí zaokrouhlit svůj rekord v počtu vítězství na rovných deset. Kopecký, který rovněž řídí fabii, ve Zlíně bez přerušení vítězí od roku 2015.
Jeho výjimečná série se loni otřásala v základech. Moc nechybělo, aby ji ukončil mladý Erik Cais, který z prvního místa havaroval v poslední rychlostní zkoušce. Pilot Fordu Fiesta R5 MkII letos preferuje mistrovství světa, ve Zlíně přesto nechybí. Za generálku si vybral dvě lokální soutěže – v polském Rzeszowě i ve Fulneku dojel shodně třetí.
„Pokud to půjde, chci na Barumce startovat pokaždé. Je to srdcová záležitost,“ pousmál se Cais.
Kdo další může pomýšlet na nejvyšší příčky v evropské konkurenci? Z Čechů třeba Filip Mareš, Adam Březík, který vyhrál ve Fulneku a byl druhý v rakouském Weizu, nebo Petr Semerád (všichni fabia), z cizinců Italové Simone Campedelli a Alberto Battistolli nebo Rakušan Simon Wagner (všichni fabia).
Zajímavým zpestřením budou tři vozy Alpine A110 RGT. Francouzi Emmanuel Guigou a Raphaël Astier s nimi letos dojeli ve druhé desítce Rally Monte Carlo.
Z pilotů, kteří nejsou zaregistrovaní do mistrovství Evropy, stojí za zmínku především dvojnásobný vítěz Barumky Václav Pech ve Fordu Focus WRC (č. 76) a domácí Dominik Stříteský ve fabii (č. 46). Zatímco Pech může vyhrát jen českou klasifikaci, ale do žádného seriálu neboduje, Stříteský bude usilovat také o úspěch v mezinárodní klasifikaci. Vysoké číslo má kvůli tomu, že používá pneumatiky od výrobce, který není přihlášen do evropského seriálu.