O obhajobu prvenství z minulého roku jej připravil Jan Kopecký, který zvítězil před posádkou plzeňského EuroOil Teamu o 3,4 vteřiny. Loni v listopadu byl finální výsledek takřka přesně opačný, tehdy slavil Pech o 3,5 sekundy před svým letošním pokořitelem.
„Rozdíly v časech, které proti sobě s Honzou poslední dobou zajíždíme, jsou opravdu zarážející a průběhy závodu snad víc a víc vyrovnané. Tady to byl opět obrovský zážitek, který musel bavit všechny, kdo to sledovali,“ myslí si Pech.
Minimální rozdíly platily už od úvodu krumlovského zápolení. Po prvním dnu byl náskok Kopeckého na plzeňského automobilového závodníka pouhé tři desetiny vteřiny.
Mezi prvním a druhým dnem ovšem udeřily na jihu Čech silné přeháňky. Posádky tak musely trochu spekulovat a hádat, jaká směs pneumatik bude pro další pokračování závodu nejlepší.
„Vyslali jsme na trať naše ‚špióny‘, kteří hlásili, že na rychlostních zkouškách zůstává především v lesních úsecích mokro. Především jsme museli správně zvolit tempo při přechodu ze suchého asfaltu na vlhký. Párkrát jsme se sklouzli víc, než jsme chtěli, ale vždy zůstali na cestě,“ popisuje Pech.
Jednu krizovou situaci ale přeci jen zažili. Šlo o devátou rychlostní zkoušku, při které nezvládl ideálně průjezd zatáčkou a vyjel levou stranou vozu na mokrou trávu.
„Už to vypadalo špatně, ale zachránila nás ‚správně‘ položená kláda, o kterou jsme se lehce otřeli. Nasměrovala nás pak zpátky na silnici. Jako důkaz po kontaktu zůstalo za ráfkem naloupané dřevo, ale pneumatika naštěstí neušla,“ líčí.
Se spolujezdcem Petrem Uhlem tak dorazili do cíle ve druhém nejlepším čase a spravili si chuť po Rallye Šumava, ze které museli o dva týdny dříve odstoupit kvůli porouchané hydraulice.
Další závod čeká Pecha v polovině června, kdy je na programu republikového šampionátu Rallye Hustopeče.