Úspěšnou stáj čeká jedna z nejzásadnějších dakarských výzev. Na Dakar veze největší počet závodních kamionů ve své historii, posílenou flotilu asistenčních vozů a také nejpočetnější výpravu, v níž mají nejsilnější zastoupení mechanici.
„Nasazení celého týmu před cestou do Marseille bylo obrovské. Máme před sebou náš největší Dakar a tomu odpovídaly i přípravy. Kluci mechanici odvedli skvělou práci,“ chválil šéf klubu Martin Macík starší.
Sám osobně dohlížel na přesun tří žlutých závodních kamionů do jihofrancouzského přístavu.
„Cesta do Marseille proběhla zdárně i přes menší sněhovou vánici, která karavanu cestou zastihla. Drobné komplikace také nastaly, když byl při nocování výpravy vykraden jeden z obytných vozů a část mechaniků přišla o doklady a peněženky. Přesto tým zvládl absolvovat přejímky včas a naprosto bez problémů,“ popsal Macík.
V přístavu bylo nutné projít administrativní náležitosti, polepit auta samolepkami, zvážit je a předat pořadatelům. Ačkoliv český tým k přejímkám vezl největší flotilu aut ve své historii, nutné povinnosti letos proběhly rychleji než v minulých letech a během tří hodin bylo vše zařízeno.
Pořadatelé také odtajnili další detaily očekávaného Dakaru. Celkem 578 závodních strojů odstartuje už 1. ledna a během 14 dnů zdolá 8 375 kilometrů.
Kamionů bude na trati hlavní soutěže 58. Největším překvapením je pro posádky zařazení velmi náročné maratonské etapy už na 3. ledna. „Zajímavá věc, pro nás mechaniky to znamená, že na opravy po maratonské etapě, kdy kamiony přijíždějí do bivaku dost rozbité, nebudeme mít celý volný den, ale jen jednu noc,“ vstřebává novinku David Švanda, palubní mechanik týmu Big Shock! Racing.
„Vypadá to, že závod bude napínavý od samého začátku. Protože během maratonské etapy, kdy jednu noc trávíme bez asistencí, mimo hlavní bivak a všechny opravy řešíme svépomocí, se Dakar dost často rozhoduje. Uvidíme, jak se změna projeví na dalším vývoji rallye,“ říká pilot Martin Macík mladší.
Servis i pro cizince
Big Shock! Racing bude mít v Asii ve hře osvědčeného Karla (jméno kamionu), se startovním číslem 503 ho bude pilotovat Martin Macík. V novém Arnoštovi s číslem 510 na dveřích se představí Martin Šoltys. Nicias, nejnovější závodní kamion, byl sestrojen pro holandský Project 2030 a ozdobí ho číslo 520.
Na Dakaru se ale objeví i další závodní speciály, které vznikly v sedlčanském vývoji. Modrý kamion byl postaven na zakázku pro Italtrans Racing Team a na českém podvozku se sveze i Maurik van den Heuvel z týmu Dakar Speed.
Všem vozům budou na dakarské trati v různém rozsahu asistovat mechanici ze Sedlčan.