Odjet příští sezonu mistrovství republiky v rallye s produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX nebo speciálem Mini John Cooper Works S2000 1,6T? To je otázka, která teď zamotává hlavu plzeňskému pilotu Václavu Pechovi.
Po šesti letech s produkčním mitsubishi, na němž se navíc letos úplně nepovedla přestavba do specifikace R4, cítí, že je čas na změnu. A volba padla na nový soutěžák Mini Cooper, který jako první v České republice vlastní firma Invelt.
"Ta nám ho půjčila na sprintrallye zbývající do konce sezony," vysvětluje Pech, který s novým vozem o víkendu absolvoval sprint v Jeseníkách, kde dojel třetí. S jakými pocity? "První "ostré" kilometry s tímto vozem mě příjemně překvapily, nikdy jsem ještě neřídil tak poslušné závodní auto, a to ani speciály WRC," líčí Pech. "Mini perfektně brzdí a hlavně reaguje na volant, v každé situaci zatočí, což není úplně u všech vozů pravidlem. Největší jeho nevýhodou je ale zatím výkon motoru, který je předpisy omezen sáním do turba o průměru 30mm oproti 33mm pro stejné vozy v mistrovství světa."
Posádka EuroOil Týmu Pech-Uhel, která letos s mitsubishi dojela celkově třetí v Mezinárodním mistrovství České republiky v rallye, ví, že do budoucna je třeba přejít k modernější technice. Jestli už to ale bude v příští sezoně a zrovna Mini Cooper, zatím není jisté.
"Ze závodu v Jeseníkách mám spoustu nových poznatků. O novém jízdním stylu i o nastavení a fungování podvozku. Všechno se budu snažit využít při dalším závodě ve Vsetíně, kde budeme dál vůz zkoušet, abychom udělali správné rozhodnutí," komentuje Pech.
Vsetínský rallyesprint se jede v sobotu 22. října.