Jezdecká sestava letošního ročníku se tak změní až v 10. závodě. A není překvapením, že první "obětí" se stal právě Bourdais. Čtyřnásobný šampion americké formulové série ChampCar a bývalý mistr formule 3000 se nikdy ve formulí 1 naplno neprosadil.
Minulý rok dostal jako nováček čas na aklimatizaci, ale letos doba hájení skončila. Proto nezůstalo bez povšimnutí, že pravidelně prohrával s týmovým kolegou a zároveň nováčkem Švýcarem Buemim.
Bourdais skončil v sobotní kvalifikaci Velké ceny Německa zcela poslední s obrovským, více než vteřinovým odstupem, na předposledního Glocka.
S jeho odchodem vyplouvají na povrch další problémy, která v B-týmu Red Bullu měl. "Svým zvláštním chování, introvertní povahou a celkově nezapadal do rodiny Red Bullu. Navíc měl v týmu často spory a další problémy s komunikací," popisoval Turek, který se v posledních sezonách měl možnost dostat do centra dění rakouského týmu.
Jediný francouzský pilot v F1 neměl ve smlouvě klauzuli, která by v případě špatných výsledků umožňovala vypovězení smlouvy, proto lze očekávat soudní spor o odstupné.
Jeho odchod byl připravován už delší dobu. Alguersuari byl do role třetího jezdce Red Bullu a Toro Rosso uveden teprve prvního července. Minulý rok se stal nejmladším šampionem britské formule 3 v historii a v sezoně 2009 dosud závodil ve Světové sérii Renault.
V monopostu Red Bullu se svezl už v první polovině sezony 2008, a díky tomu drží jeden primát - ve věku 18 let, 1 měsíc a 18 dní se stal nejmladším jezdcem, který kdy řídil vůz formule 1.
Jak Alguersuari, tak jeho předchůdce v první polovině letošní sezony Brit Hartley, jsou členy programu Red Bullu pro trénink mladých jezdců. S letošním zákazem testování se mohou účastnit aktivit týmu F1, technických schůzek a dalších čiností jen jako náhradní piloti během závodního víkendu.