Kvalifikační limity pro něj neplatí
Na jeden okruh ztrácel Zlobin na brněnské trati na své soupeře čtyři až šest vteřin. "Dříve to bylo více, lepší se," prozrazují jeho soupeři. Jeho výkon na kvalifikování se do závodu samozřejmě nestačí. "Že se nekvalifikoval? Závod určitě pojede," tvrdí po měřeném tréninku členové týmu. A skutečně. Druhý den je na startu zahřívacího tréninku i ruský pilot. Oficiální vysvětlení zní: Připuštěn do závodu, protože se nemohl kvalifikovat pro technické problémy. Každý však ví, že Zlobin je pouze extrémně pomalý.
F3000 je náklaďák
"Nemůžu jezdit dobře. Jsem ve F3000 teprve krátce a auto není dobře nastavené. Prostě nová série, nové auto, lépe by nejel nikdo," vysvětluje dvaatřicetiletý rodák z Moskvy a vzápětí přidá další, poněkud podivný důvod. "A navíc já teď jezdil s formulí 1 a to je úplně něco jiného. Nemohu si zase zvyknout na tak pomalé a špatné auto. F3000 je proti formuli 1 náklaďák," zhodnotil Zlobin vůz Lola s motorem Zytek, s kterým Jaime Melo o víkendu překonal rekord brněnského okruhu.
S vozem F1 absolvoval dosud 55 kol. Na trati ve Fioranu jezdil ve čtvrtek pátého září s monopostem minardi. Na suché trati dosáhl nejlepšího času 1:09.464. To jezdí Michael Schumacher na mokru... Zlobin byl však se svým výkonem nadmíru spokojen. "Byl to velký úspěch," prohlásí sebevědomě. "Nikdo nevěděl, co ode mě může čekat a jakého výsledku mohu dosáhnout. Všichni v týmu byli s mou prací spokojeni a já si to skvěle užíval. Škoda jen, že jsem nemohl jezdit za deště. Takové podmínky miluju, pilotování je pak mnohem náročnější."
Zlobin chce jezdit velké ceny F1
Jak se jezdec, který do třiceti let jezdil pouze ruskou formuli 3 a na mezinárodním poli stále prohrává, dostane k řízení formule 1? "S Minardi jsme se dohodli snadno a podmínky jsou pro obě strany výhodné. Tým nyní půjde velmi rychle vzhůru a brzy bude patřit mezi nejlepší. Nejpozději v roce 2004 bych měl být jeho závodním jezdcem," nastiňuje Zlobin scénář, kam by měly peníze od ruského gigantu Gazprom nejslabší tým posledních sezon F1 dovést.
Jaké byly jeho první dojmy z řízení formule 1? "Byl jsem unešen. Brzdy jsou neuvěřitelně účinné a v zatáčkách auto dokonale sedí. Celý tým a jeho zázemí na mě výjimečně zapůsobily. Vše je na vysoce profesionální úrovni. V F3000 se starají o auto dva, tři lidé, tam je to mnohonásobně víc," pokračoval Zlobin.
Brno je malý Nürburgring
Jak na pilota zapůsobil brněnský autodrom? Většina pilotů F3000 tvrdila, že je velmi těžký. Zlobin se vyjádřil trochu jinak. "Těžká trať to není, je však zajímavá. Velmi vhodná pro testování F3000 i formule 1, protože má rozmanitý charakter. Takový malý Nürburgring," zasmál se pilot svému přirovnání.
Pár hodin poté vzal Zlobin do svých rukou osud nedělního závodu. Když byl předjížděn o jedno kolo vedoucí dvojicí Dumas, Melo, zblokoval Dumase a Melo se dostal na první místo před Francouze. Vítězství si již do cíle pohlídal. Rozzuřený Dumas několikrát vztekle v cíli udeřil do Rusova vozu, ten mu odpověděl pouze sebejistým úsměvem a v doprovodu své ochranky odkráčel z pit lane.
Závod skončil a Romain Dumas přispěchal za Rusem Sergejem Zlobinem, který ještě sedí v autě: Cos mi to provedl? Tázal se naštvaně Francouz. Rus jej totiž zablokoval a Dumas tak přišel o vítězství. |