Roman Vaškůj považuje za důležité již jen to, že se vůbec zlínský tým soutěže světového šampionátu zúčastnil, neboť se podle jeho mínění jinde než přímo při rallye podobné situace nezažijí.
„Za týden v Řecku jsme získali takový rozsah znalostí o vývojových novinkách vozu, které bychom normálně získávali minimálně půl roku. Bylo to možné především díky spolupráci s továrním týmem Ford a ochoty jeho šéfa Malcoma Wilsona. Na autě jsme udělali řadu vylepšení, protože jsme získali díly, které mají nejnovější tovární speciály. Cenné byly také zkušenosti s vyladěním řídící elektroniky motoru při extrémních změnách teploty a tlaku vzduchu,“ uvedl Roman Vaškůj.
V čem jste zaznamenali největší pokrok?
Během třech dnů jsme udělali snad dvacet vylepšení. Víme, že jsme se kvalitativně posunuli asi o rok kupředu, a to především v seřízení podvozku a řídící elektroniky. V tomto směru jsme se dokonce přiblížili současnému továrnímu provedení focusu. Byli jsme jedinou privátní stájí, se kterou tovární tým tak úzce spolupracoval a ford nás bude podporovat i nadále. Přesto, že Roman Kresta ze soutěže odstoupil, byla účast v Akropolis Rallye dobrou investicí.
Jaký bude další program vaší stáje?
Na druhou polovinu července máme připravené dvoudenní testování focusu WRC ve Finsku. Testy budou zaměřeny na další Krestův start v mistrovství světa - ve Finské Rallye. Od vedení Škody Motorsport nyní očekáváme rozhodnutí týkající se startů Romana Kresty se třetí tovární octavií WRC v Rallye San Remo v Itálii a britské RAC Rally. Podle toho se bude odvíjet náš další program. Pokud by Kresta v těchto soutěžích nejen za škodovácký tým, tak absolvuje oba podniky v našich barvách s focusem WRC.
Co vás vedlo k tomu, abyste přivedl českého mladíka na start podniku mistrovství světa?
Chceme mu pomoci v dalším profesionálním růstu. V jeho věku je takováto asistence velmi důležitá. Dostává se do podvědomí všech lidí, kteří se okolo velkého světa automobilových rallye pohybují. Dáváme tak Romanovi šanci, jakou v dosavadní kariéře neměl. Držíme mu také palce v tom, aby pro příští rok škodovácký tým nasadil do světového šampionátu tři vozy a on pilotoval jeden z nich. Věříme, že se tak stane a náš tým se v roce 2002 bude věnovat vstupu do světových rallye některého z dalších jezdců. Pokud se tak nestane, tak je Jolly Club připraven, aby Krestovi nabídl pro příští sezónu další starty ve světovém šampionátu.
Posádka Roman Kresta - Jan Tománek s vozem Ford Focus zlínského soukromého klubu Jolly na trati Rallye Akropolis 2001. Rallye Safari už jede posádka se Škodou Octavií WRC. |