Závodit se bude i v pátek a sobotu. Na jezdce čeká 18 náročných rychlostních zkoušek. Otázkou zůstává, jestli se pojede na sněhu. Zima ještě nezačala, ale ani neskončila.
Svou roli v obsazení určitě sehraje první podnik mistrovství světa 2007. Rallye Monte Carlo startuje o týden později než Jänner Rallye.
Zimního poháru se mohou účastnit i jezdci s vozy kategorie WRC. Uvidí se, kdo bude do stále finančně hodně náročné techniky investovat, když do hodnocení mistrovství republiky bodovat nemůže.
Chybět by však neměla kompletní česká ani rakouská špička v čele s Pechem, Baumschlägerem, Karlem Trojanem a dalšími.
■ Program šampionátu |
Zatímco v Rakousku jsou povoleny pneumatiky s hroty i pro běžný provoz, u nás je situace jiná. Dlouho se diskutovalo o tom, že se na hrotech Šumava letos nepojede. Jezdci dokonce sepsali dopis a žádali, aby se na hrotech jelo.
Je to proto, že podvozek na sníh a speciální pneumatiky stojí hodně peněz. A investovat do jejich pořízení pouze kvůli jediné soutěži pro týmy nemá smysl.
Hlavně ať se neopakuje nevydařený ročník 2004. Tehdy se nesmělo jezdit s hroty. Některé vozy ani nemohly projet těžší úseky a zablokovaly trať, upozorňovali piloti.
"Tam , kde bude sníh nebo led, se s hroty u nás soutěž pojede," utnul včera diskuse organizační ředitel Šumavy Milan Pospíšil.