"Na závodech se o mě většinou starají tři čtyři mechanici, dva fyzioterapeuti a dva manažeři," vypočítává Kulhavý. "Docela dost lidí. Ale tady v Novém Městě nás bude ještě víc, protože přijede kompletní tým."
Na parkovišti u Hotelu Ski, hned vedle centra závodů Světového poháru, stojí týmové stany. Ten rudý s velkým S ve znaku zabírá na parkovišti největší plochu. Parta mechaniků ho vybalovala a stavěla tři hodiny.
"Náš kamion, samozřejmě bez bicyklů, stojí asi 200 tisíc eur (přes pět milionů korun)," odhaduje skotský mechanik Sandy předtím, než se vrhne na kontrolu zapletených kol, která mají českou jedničku dovézt k celkovému vítězství ve Světovém poháru.
A Kulhavého zaměstnavatel má takové dva identické - jeden pro americký kontinent, druhý pendluje po Evropě. V každém se točí i jiná parta techniků.
"Mimo Světových pohárů ho používáme i pro triatlonové závody," líčí prošedivělý mechanik. "Když jedeme na triatlon, jenom přehodíme krabice s náhradními díly pro silniční kola."
V útrobách červeného náklaďáku má každý týmový závodník připravená dvě kola, jedno celoodpružené a jeden hardtail, to stejně pro ženskou část stáje. Český závodník preferuje celou sezonu "fulla", nejinak tomu bude o víkendu.
"Tým tu má kompletní materiál a je ho tu opravdu hodně," ukazuje Kulhavý na nacpané zásuvky na stěnách nákladního prostoru. "Všechny součástky jsou tu několikrát na případnou výměnu, takže by se z nich dal poskládat další závodní speciál."
"To dokážeme tak za dvě hodiny," chlubí se Sandy. Každé takové kolo stojí několik měsíčních platů. "V obchodě asi 190 tisíc, já mám ale ještě o něco dražší," říká Kulhavý.
Mechanici před každým závodem zkontrolují komplet kolo, pro jistotu vymění řadicí lanka. "A samozřejmě řetězy, každý vydrží jenom jeden závod," říká týmový mechanik. "Nasazujeme nový asi dva dny před závodem, aby měl dost času si sednout. A Jaroslav? Nic nekontroluje, on nám důvěřuje. A my odvádíme stoprocentní práci."
V neděli by jejím výsledkem měl být bílý dres krále Světového poháru...