Nejsilnější třídu Velké ceny Malajsie mistrovství světa silničních motocyklů, královskou kubaturu do 500 ccm, vyhrál Američan Kenny Roberts junior na suzuki. Třetí závod na okruhu v Sepangu však byl pro déšť v patnáctém kole předčasně ukončen. Jaroslav Huleš, jenž odstartoval z dvaadvacáté pozice na motocyklu Italjet, vypadl v závodě do 125 ccm pro poruchu stroje v pátém kole. V dalších třídách si prvenství zajistili Japonec Šinju Nakano s yamahou do 250 ccm a v kategorii do 125 ccm Ital Roberto Locatelli na aprilii. Nakano po dvou závodech vede bez ztráty bodu, také Locatelli se dostal do čela klasifikace, v půllitrech uhájil první místo Australan Garry McCoy. Roberts vystartoval díky rekordnímu tréninkovému času z nejvýhodnější pozice a usadil se v čele závodu. Déšť, který provázel program od počátku, zesílil, takže se pořadatelé dohodli nevystavovat jezdce dalšímu riziku a zrušili zbývajících šest kol. Pořadí, v jakém jezdci královské třídy projeli cílem 15. okruhu, bylo vyhlášeno jako konečné. Už v prvním kole skončily naděje obhájce titulu Alexe Crivillého ze Španělska, jenž se dostal do kolize s Italem Lorisem Capirossim. Ten soupeři položil svůj stroj přímo před přední kolo. Oba jezdci vyvázli bez zranění. Vítězný Američan zopakoval nejen loňské vítězství z Malajsie, ale také poděkování členům týmu. "Udělali obrovský kus práce, díky všem," řekl Roberts. Druhý skončil Španěl Carlos Checa, jenž jezdil v závěsu za vedoucím závodníkem, třetí místo patří McCoyovi, vítězi úvodního závodu v JAR. Nepříznivé podmínky si nevyžádaly žádnou větší oběť, nejhůř dopadl v závodě do 250 ccm Japonec Ukawa, který si v pádu poranil zápěstí. Naopak vítězný Nakano, jenž pádem značně poškodil motocykl v tréninku, nemohl uvěřit, že zvítězil: "Velkou zásluhu na tom mají mechanici," prohlásil. Ve stopětadvacítkách se rozhodovalo v předposledním kole. Vedl Jujči Ui, avšak v jedné ze zatáček ztratil koncentraci a pustil před sebe dvojici Italů. Nepozorný byl vzápětí i Mirko Giansanti a jeho zaváhání využil Locatelli. O pořadí na druhém a třetím místě rozhodla až cílová fotografie.
Do 500 ccm: 1. Roberts (USA, Suzuki) 31:58,102, 2. Checa (Šp., Yamaha) -1,870, 3. McCoy (Austr., Yamaha) -7,190, 4. Biaggi (It., Yamaha) -13,202, 5. Aoki (Jap., Suzuki) -22,214, 6. Okada (Jap., Honda) -22,858. Průběžné pořadí: 1. McCoy 41, 2. Checa 40, 3. Roberts 35.
Do 250 ccm: 1. Nakano (Jap., Yamaha) 43:20,928, 2. Jacques (Fr., Yamaha) -4,042, 3. Kató (Jap., Honda) 6,270, 4. Waldmann (Něm., Aprilia) -17,172, 5. Melandri (It., Aprilia) -41,679, 6. West (Austr., Honda) -43,577. Průběžné pořadí: 1. Nakano 50 bodů, 2. Kató 36, 3. Jacques 33.
Do 125 ccm: 1. Locatelli (It., Aprilia) 43:30,945, 2. Ui (Jap., Derbi) -0,161, 3. Giansanti (It., Honda) -0,163, 4. Alzamora (Šp., Honda) -1,299, 5. Ueda (Jap., Honda) -6,246, 6. Borsoi (It., Aprilia) -6,315... Huleš (Italjet) neklasifikován. Průběžné pořadí: 1. Locatelli 38, 2. Giansanti 36, 3. Alzamora 29.