Sezona 2011 začala pro Ferrari jako ze špatného snu. Předsezonní časy z testů se ukázaly jako chybné. Rudý vůz nestačil nejen na Red Bull, ale i na další dva, tří týmy. Ale za tím udělal Fernando Alonso v Istanbulu tlustou čáru.
Před Velkou cenou Turecka ve Ferrari konečně zjistili, proč je jejich auto tak pomalé a výsledky neodpovídají číslům z aerodynamického tunelu v Maranellu. Díky testům v jiném tunelu v továrně Toyoty v Kolíně se podařilo zjistit, že zařízení v Maranellu bylo špatně kalibrované, a tudíž z něj vycházela chybná data. Do závodu se podařilo udělat jen pár změn, ale na trati to bylo znát.
Alonso byl v některých fázích závodu stejně rychlý jako red bully v čele. Chvíli po startu dokázal předjet Rosberga z Mercedesu a proklouzl na třetí místo. V polovině Velké ceny dokonce proklouzl před druhého Marka Webbera. Australan se sice před cílem dostal zpět, ale na skvělém výkonu Alonsa to nic nezměnilo.
"Myslím, že to pro nás byl celkově výborný víkend," pochvaloval si bývalý mistr světa. "Auto bylo o trochu lepší než v prvních třech závodech, takže jsem si mohl konečně užívat závodění a bojovat o stupně vítězů."
Bojoval o pódium, ale nikoliv o vítězství. Suverénní Vettel byl po celý závod pro všechny jezdce včetně Alonso nedosažitelný. Podle něj bylo v Istanbulu druhé místo maximem.
"Ztratil jsem po startu nějaký čas za Rosbergem a bylo jasné, že není šance bojovat o vítězství. Soustředili jsme se na druhé místo."
Alonso měl ve srovnání s Webberem výhodu, že jeho auto tolik neničilo pneumatiky. Proto dokázal Webbera předjet a v některých fázích závodu byl rychlejší. Ale před cílem měl navrch Australan s dokonalejším vozem.
"Bylo to v pohodě. Nejsem z toho nešťastný. Bojovat s jezdci Red Bullu je v těchto dnes obtížné. Bylo to těsné a zkusíme to zase příště."