Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Žádná nuda, superbiky ukazují tvrdé souboje. I na okruhu v Brně

Mistrovství světa superbiků v Brně - Max Biaggi | foto: Radek Miča, MAFRA

9 2010
Zatímco při závodech MotoGP pracují na Masarykově okruhu čtyři tisíce lidí, při závodech superbiků je to polovina. A zatímco na superbiky přišlo nejvíc 75 tisíc diváků, MotoGP jich přitáhlo i čtvrt milionu. Ovšem to neznamená, že je víkendová podívaná v Brně podřadnou záležitostí. V lecčem je to spíš naopak.

Nejlepší český superbikový závodník Jakub Smrž už loni bez váhání prohlásil: "Do MotoGP bych nešel. Lidi to sice vidí jako krok dopředu, ale pro mě by to byly dva zpět."

praktické informace

Vstupné V pátek je vstup na okruh i do padoku zdarma. Základní vstupenka na oba dny na vnější tribuny D a G stojí 600 korun, za vstup na všechny tribuny zaplatí diváci 800 korun.

Vstupenka na všechny tribuny i do padoku stojí 1 500 korun. Děti do 14 let v doprovodu platícího dospělého mohou na okruh zdarma.

Doprava Nejlepší přístup k areálu autem je po dálnici D1.

MHD: na okruh jede speciální autobusová linka 400 z Mendlova náměstí zdarma.

V žádném případě přitom nešlo o nějaké zaslepené rouhání. Smrž totiž vzápětí nabídl pádný argument: "Co se týče závodnické kvality, jsou superbiky rozhodně lepší. Jsou divácky zajímavější, pořád se tam něco děje, je to dramatičtější závod. Může za to startovní pole, které je mnohem početnější a vyrovnanější," vysvětloval nyní sedmadvacetiletý jezdec.

"A já raději závodím, než abych s jistotou dojížděl na bodovaném místě." Právě dravé jezdecké souboje jsou největším tahákem mistrovství světa superbiků, které o víkendu zavítá do Brna. Rozhodně není k vidění žádné nudné kroužení ve velkých rozestupech.

Například francouzský závodník Sylvain Guintoli, který dřív jezdil třídu MotoGP, včera v Brně o přestupu mezi superbiky prohlásil: "Ze začátku pro mě byl šok, jak vyrovnané je startovní pole a jak tvrdě se závodí."

A dvojnásobný mistr světa James Toseland z Velké Británie dodal: "Při posledních testech se deset jezdců vmáčklo do jedné sekundy. Diváci se takmohou těšit na velmi zajímavý a tvrdý závod."

Jeho hlavní hvězdou bude italský veterán Max Biaggi, který se na Masarykově okruhu pokusí už o desátý triumf. Není divu, že si včera na náměstí Svobody pochvaloval: "Moc mě těší být opět v Brně. Věřím, že v našem týmu bude všechno klapat a bude i správné počasí."

V to samé mohou doufat i fanoušci, protože "Šílený Max" má nejradši žhnoucí slunce. Diváci se mohou těšit nejen na něj, ale především na dvě závodní jízdy superbiků a také klání tří doprovodných kategorií Supersport a Superstock 600 a 1 000.

Přitom ještě v prosinci vážně hrozilo, že Masarykův okruh o soupeření těchto nadupaných strojů přijde.

"Do loňského roku připravovala závod jiná organizace, která na letošek neměla uzavřenou smlouvu s promotérem seriálu Infrontem a oznámila, že superbiky v Brně končí," připomíná ředitelka brněnského Automotodromu Ivana Ulmanová.

"Nakonec jsme se ale s promotérem dohodli, že za cenu ústupků na obou stranách se superbiky pojedou. Velkou zásluhu na tom má i Max Biaggi, který Brno zbožňuje."

Zalistovací poplatek za závod tak zaplatil promotér, zatímco ostatní náklady ve výši desítek milionů korun převzal Automotodrom.

"Musíme nachystat dráhu, celý okruh i parkoviště. Další věcí je reklama, pronájem velkoplošných obrazovek a tribun, které jsou na okruhu nové," vypočítává Ulmanová. Odměnou za toto úsilí by měla být tradičně výborná show.

Češi mohou fandit Smržovi i dalším pěti jezdcům

Nejvíc očí bude při brněnském zastavení seriálu upřeno na jezdce, který nosí číslo 96 a v hlavních závodech bude jako jediný reprezentovat Českou republiku.

Jakub Smrž si přitom výhodu domácího prostředí zrovna neužívá. "Brno není trať, kde by mi to šlo úplně nejlíp. Navíc je tady hodně stresu a všeho kolem," poznamenal loni.

To však neznamená, že ze sebe před českými diváky nevydá maximum. V letošním hodnocení mu zatím patří 13. příčka, když ho trápily problémy s motorkou Ducati.

Proto se rozhodl pro radikální řešení a na Masarykův okruh už vyjede na stroji Aprilia RSV4. "Bohužel změna značky motorky proběhla tak rychle, že první možnost svezení budu mít až v Brně při ostrých trénincích," poznamenal Smrž pro stránky www.fansofsmrz.cz. Přesto si věří a pomoci mu má i kotel jeho nejvěrnějších příznivců na tribuně C.

Smrž ovšem nebude jediným Čechem, který se o víkendu pustí na trať. Závod supersportů pojede Tomáš Holubec, ve třídě Superstock 1 000 se představí Ondřej Ježek, Michal Salač a Michal Šembera, v Superstock 600 pak Karel Pešek.

Největší naděje na úspěch má Brňan Ježek, loni sedmý muž celkového pořadí své třídy, kterého však letos pronásledují problémy s Aprilií. Odrazí se na domácí trati k lepším zítřkům?

program závodního víkendu

Pátek
Trénink Superstock 600 10.10
Trénink Superstock 1 000 12.00
Trénink Superbike 12.45
Trénink Supersport 14.00
Kvalifikace Superstock 1000 15.00
Kvalifikace Superbike 15.45
Kvalifikace Supersport 17.00
Kvalifikace Superstock 600 18.00

Sobota
Trénink Superstock 1000 9.00
Trénink Supersport 9.45
Kvalifikace Superbike 10.45
Kvalifikace Superstock 600 11.45
Trénink Superbike 13.50
Superpole 1 15.00
Superpole 2 15.21
Superpole 3 15.40
Kvalifikace Supersport 16.05
Kvalifikace Superstock 1000 17.05
Závod Superstock 600 18.00 (9 kol 48,627 km)

Neděle
Warm Up Superstock 1000 9.00
Warm Up Superbike 9.20
Warm Up Supersport 9.50
Závod Superstock 1000 10.40 (12 kol 64,836 km)
1. závod Superbike 12.00 (20 kol 108,060 km)
Závod Supersport 13.30 (18 kol 97,254 km)
2. závod Superbike 15.30 (20 kol 108,060 km)

Pořadí superbiků před Brnem

1. Max Biaggi (Itálie) 307 bodů, 2. Leon Haslam (Velká Británie) 270, 3. Carlos Checa (Španělsko) 172, 4. Jonathan Rea (Velká Británie) 158, 5. Norijuki Haga (Japonsko) 151, 6. Troy Corser (Austrálie) 149, 7. James Toseland (Velká Británie) 138, 8. Michel Fabrizio (Itálie) 131, 9. Leon Camier (Velká Británie) 130, 10. Cal Crutchlow 120, … 13. Jakub Smrž (ČR) 61.

Pořadí značek

1. Aprilia 313, 2. Suzuki 283, 3. Ducati 250, 4. Yamaha 177, 5. Honda 169, 6. BMW 152, 7.Kawasaki 47.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze