Francouz Fabien Foret, bývalý mistr světa, který pro tým svým loňským čtvrtým místem v celkovém pořadí nejlepší umístění v jeho historii, odešel ke konkurenci. Přesto může vedení hradecké motocyklové stáje Kawasaki Intermoto Ponyexpres oprávněně doufat, že před sebou má nejlepší sezonu ve svém dlouhém působení v seriálu mistrovství světa třídy supersport.
K už dříve získanému španělskému borci Davidu Salomovi totiž získala Itala Luccu Scassu. Oba borci patří k uznávaným závodníkům, oba ve světovém šampionátu supersportů vyhráli některý ze závodů, Salom je dokonce vicemistr světa z předloňského roku.
"Takhle vyrovnanou dvojici tak skvělých jezdců jsme v týmu ještě neměli," uvedl majitel hradecké stáje Josef Kubíček, "oba to jsou jezdci s ambicí pravidelně se umisťovat v nejlepší desítce a útočit na nejvyšší příčky."
Intermoto v roce 2013David Salom (Španělsko) Luca Scassa (Itálie) |
Salom se s hradeckým týmem dohodl už na podzim, Scassa až nyní. "Zvažovali jsme, že sezonu absolvujeme jen s jedním stálým jezdcem, nakonec jsme na poslední chvíli vzali druhého velmi kvalitního," sdělil Kubíček.
Mistrovství světa třídy supersport se jezdí jako součást světového šampionátu superbiků. Hradecká stáj se tohoto seriálu zúčastňuje pravidelně od roku 2005 a díky Foretovi zažila loni nejúspěšnější sezonu.
Bývalý světový šampion této třídy se totiž pravidelně umisťoval mezi nejlepšími, když dva závody vyhrál, ve dvou byl druhý a ve dvou třetí. V konečném hodnocení pak ztrácel jediný bod na třetího Angličana Sama Lowese. V letošním roce však bude Foret jezdit v oficiálním továrním týmu Kawasaki společně s obhájcem titulu Turkem Sufuoglem.
Hradecká stáj by měla být jejich velkou konkurencí, stejně jako Foretova a Sufuoglova stáj Mahi Racing Team India bude už druhým rokem spoléhat na motocykly Kawasaki. "Na jejich kvalitě bude hodně záležet. Tovární tým bude mít určitou výhodu, ale připravili jsme našim jezdcům kvalitní stroje," je přesvědčený Kubíček.
Zda tomu tak je, se začne ukazovat už za necelé tři týdny, kdy se na okruhu v australském Phillip Island jede první závod. Tým se tam vydá už příští týden. "Je pro nás hodně důležitý, protože od jeho výsledku se může odvíjet další část sezony, vždycky je výhodou dobře začít. Jezdce máme výborné, motorky také, ale je to sport," uvedl Kubíček.
Světový šampionát supersportů má v programu 14 závodů, po dlouhých letech v něm chybí Velká cena České republiky, závod v Brně totiž z kalendáře vypadl. Nový mistr světa bude znám nejpozději v listopadu, kdy se v Indii jede poslední závod.
Cizinci dostali přednost, Češi preferují zahraniční týmyZačal to před osmi lety Polák Szkopek, následovali jej jezdec ze San Marina William de Angelis a Francouz Lagrive. Po nich v dalších letech přišli Ital Roccoli, Angličan Gino Rea a naposledy Francouzi Foret a Lanusse. Do výčtu zahraničních borců, kteří se jako stálí jezdci za osm let působení hradecké stáje Intermoto v mistrovství světa silničních motocyklů třídy supersport objevili v jejich barvách, letos přibývají Španěl Salom a Ital Scassa. A letošní sestava jen potvrzuje nadvládu zahraničních závodníků v hradeckých barvách, v minulých osmi letech se totiž v Intermotu objevili jen dva Češi, kteří absolvovali alespoň větší část sezony - v roce 2005 Michal Mikšovský a o čtyři roky později Patrik Vostárek. "Je to těžká otázka, ale z jezdců, kteří jsou mimo světový šampionát Moto GP, dnes není v Čechách takový, kdo by mohl v supersportech zasáhnout do špičky. Talenti tu nechybějí, ale chtělo by to čas," vysvětluje manažer hradecké stáje Josef Kubíček, proč v této sezoně opět sáhl po zahraničních akvizicích, "navíc někdy se setkáváme i s tím, že čeští jezdci preferují zahraniční týmy." |