Když jsme u pověstného kdyby, jeho tah by byl excelentní, pokud by neplatil předpis o zavřeném výjezdů z boxů při zpomalovací fázi.
Pořadatelé v osudný okamžik nemávali vlajkami, které signalizují olej na trati, nejprve uklouzl Ital Fabrizio Gollin s Chryslerem Viper a hned za ním Enge. Oba projeli hlubokým štěrkem, ale zatímco viper to přestál bez úhony, Engeho ferrari po dalším kole přestalo jet. Jezdec zajel do boxů a odstoupil.
"Teď už to vím," řekl smutný Enge na dotaz, zda znal předpis šampionátu o uzavřené pit lane během zpomalovací fáze závodu. Tento řád je výjimečný, neboť ve formuli 1, 3000 či American Le Mans, kategoriích, v nichž Enge závodil, neplatí. Ale to závodníka neomlouvá. Měl to vědět.
K výletu mimo trať uvedl, že o oleji na dráze nevěděl a má pravdu. Maršálové totiž ve chvíli, kdy Enge za Gollinem přijížděli ke kluzké zatáčce, nemávali předepsanými žlutočervenými praporky.
Pro Engeho stáj BMS Scuderia Italia bylo Brno místem smutku. Ještě před Engeho odstoupení totiž skončil i druhý vůz. Švýcarka Lilian Brynerová se shodou náhod také ve Schwantzově zatáčce střetla se slabším Ferrari 360 Modena a musela skončit. Právě kvůli této kolizi vyjel na trať safety car.
Útěchou pro Engeho zůstalo nejrychlejší kolo závodu. Stejný výkon vytvořil i loni v Brně ve skupině N-GT s porsche.
Engeho týmový kolega a někdejší rival z formule 3000 Ital Andrea Piccini k incidentu poznamenal: "Byla to hloupá Tomášova chyba, připravil tím stáj o možný úspěch. Předpisy si měl nastudovat nebo vyslechnout na rozpravě jezdců s vedením závodu před startem."