Kravín je hala pštrosích jatek v Židovicích, kde loni v prosinci začala stáj pracovat na tahačích Renault. A skončilo to impozantně: druhý v evropském šampionátu Markus Bösiger, čtvrtý Markus Oestreich, navrch prvenství v bodování týmů. Pečeť tomu dali zkraje října v posledním závodě v Jaramě.
S jídlem roste chuť, a tak v příští sezoně Kress plánuje útok na titul mezi jednotlivci. A se třemi vozy! "Oba Morkusové zůstanou. A třetí truck? Jsme český tým, tak se naše pozornost bude zaměřovat na českého pilota," prozradil Kress.
A tím může být Adam Lacko, naposledy kroutící volantem vozu MAN u Egona Allgäuera! "Jednání se stájí MKR probíhá, nic jasné ale není. Každopádně k Allgäuerovi se nevrátím, tam jsem nebyl vůbec šťastný," tvrdí Lacko. Dnes bude černý renault testovat v Mostě, stejně jako Francouz Janiec.
Ale zpátky ke Kressově příběhu, který má rysy pohádky. Před rokem skončil v roudnické Buggyře, kterou přivedl k řadě titulů, a chtěl se věnovat doma v Židovicích na Roudnicku spíš rodinnému životu. Než se ozval Renault. Pak už věci nabraly obrovsky rychlý spád.
Kressovo pracovní tempo je šílené, to i sám uznává. A tým mechaniků, složený z amatérů, dostal zabrat. "Pro kluky, což jsou mechanici převážně z okolí, byl první půlrok strašný. Všechny jsem je přetěžoval," líčí Němec. "Měli možnost dělat, učit se, anebo odejít. Nebylo nic mezi tím. Chtěl jsem po nich víc, než mi byli schopni dát, ale tím pádem se podařilo něco neskutečného a oni to vědí."
Na prvních závodech v italském Misanu Kress cítil, že auta nejsou v ideální kondici. "A kluci o nich pořád moc nevěděli. Prostě katastrofa a spíš jsme pomalu čekali nějakou ostudu. Už proto byly první výsledky neuvěřitelné, hned v Misanu jsme zvítězili," září Kress, nadšený z tovární podpory.
Nakonec se jeho stáj vyšvihla na pozici české i evropské jedničky. "V truckracingu jsem už 22 let, takže vím, že pokud v tomhle světě startuje něco nového, je to jako s malým dítětem. Naučíte ho chodit, teprve pak běhat. Mnozí proto chtějí závod jen dokončit, ale štěstí bylo na naší straně. Vůbec jsem něco takového neočekával. Skutečně to byl rok snů!"
Španěl Albacete či česká star Vršecký najednou měli novou konkurenci, truckracingem se prohnal čerstvý vítr, byť ne vždy byly vztahy ideální. Kress třeba odmítl gentlemanskou dohodu o pneumatikách. Nelíbilo se mu, že se kromě nových mělo losovat i o použité gumy, protože ty už měl zajeté na závod. I proto asi dojde na Kressova slova: "Těžší pro nás bude teprve sezona 2011."