Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Woods návrat ke golfu načasoval tak, že na něm málokdo vydělá

Tiger Woods při prezentaci jedné z verzí videohry od EA Sports. | foto: Profimedia.cz

19 2010
Velký prospěch z návratu Tigera Woodse na scénu při dubnovém Masters budou mít zadavatelé televizní inzerce. Za "staré" ceny získali totiž novou přidanou hodnotu.

Nejlepší golfista světa zveřejnil datum a místo comebacku v úterý, ale inzertní uzávěrka byla už o víkendu a v neděli byly všechny reklamní časy vyprodány. Zprávu přinesla agentura Reuters, mluvčí společnosti CBS ji odmítl komentovat.

Prezident CBS News and Sports Sean McManus se ale již dřív nechal slyšet, že letošní Masters bude "největší mediální událost za uplynulých deset až patnáct let a vyrovná se inauguraci prezidenta USA Barracka Obamy z ledna loňského roku.

Lidé sledují vystoupení Tigera Woodse v Ponte Vedra Beach v televizi.

Nicméně zvednout ceny reklam už nelze. "Nebudou schopni generovat dodatečný zisk," uvedl na adresu stanic CBS a ESPN, které budou turnaj přenášet, Stephen Master, viceprezident agentury Nielsen Sports.

Ta měří sledovanost programů a zjistila, že u turnajů PGA Tour oproti loňsku klesla o jedenáct procent. Při loňském Masters klesla sledovanost finálového kola o dvacet procent, protože Woods neměl moc šancí vyhrát. Televize se tedy mohou těšit aspoň z předpokládaných rekordních čísel sledovanosti.

Augusta je v klidu

Stabilní zůstal i trh se vstupenkami. Provozovatelé portálu fansnap.com, sdružujícího online prodejce lístků, zaznamenali po Woodsově oznámení čtyřnásobnou poptávku. Mluvčí však zdůraznil, že k nárůstu cen to nepovede.

Tiger Woods při svém vystoupení v Ponte Vedra Beach.

"Vstupenky se rok co rok prodávají týmž lidem," připomněl Barry White, prezident turistické agentury města Augusta. Ani on nepředpokládá zvýšené příjmy místních podniků a byznysmanů.

Pak ho ale napadlo, že do metropole Georgie se sjedou paparazzi a bulvární zpravodajové. "Diváků bude zase stejný počet jako vždycky. Ale i za několik stovek obsazených hotelových pokojů navíc vítáme," doplnil.

Videohra je jistota

Příležitost za pačesy chytila firma Electronic Arts. Jeden z Woodsových sponzorů, jimž aféra s nevěrou neuškodila a partnerství nezrušili, dá v nejbližších dnech k dispozici online verzi golfové videohry, jejíž tváří je Woods.

"Je to první major a doba, kdy lidé začínají věnovat pozornost golfu," řekl prezident společnosti Peter Moore.

Videohra na konzoli PlayStation s Tigerem Woodsem.

Testování ovšem běží už nějaký čas a uživatelé na různých verzích odehráli kolem 40 tisíc kol. Hra se bude prodávat pro platformy Wii, Xbox 360, PlayStation3 a iPhone.

Podle průzkumů trhu se golfových her s Woodsem každoročně prodá na dva miliony, což představuje příjem 80 milionů dolarů. Od roku 1997 už se objevilo dvanáct verzí.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze