Dvaadvacetiletý Němec Hülkenberg na první pohled nepochopitelně vybočil ze stopy a zaútočil na betonovou zídku uprostřed monackého tunelu. Podle Michaela šlo o problém s uchycením předního křídla. Jezdec byl podle něj bez šance reagovat.
"Já vlastně moc nevím, co se v tom tunelu stalo," sděloval Hülkenberg. "Všechno bylo v pořádku, auto konečně jelo dobře a najednou jsem byl ve zdi," pokračoval Němec, jenž byl v té obě kvůli závadě spojky v zaváděcím kole stejně bez šancí na body.
Veterán Rubens Barrichella byl ve zcela jiné situaci. Po výměnách pneumatik se možná propadl za Schumachera a Sutila. Ale stále byl na bodovaném umístění. Až do osudného 31. kola.
"Po zastávce měl nějaké potíže s ovladatelností. Těsně před havárií se něco nezvyklého stalo v zádi jeho stroje," popisoval Sam Michael, který je teprve druhým technickým ředitelem Williamsu v jeho čtyřicetileté historii. Před ním tuto pozici zastával dnes jeho nadřízený Patrick Head.
"Bylo to pro mě překvapení, nikdy se mi nic podobného nestalo. Ani v testech," vyprávěl zkušený brazilský pilot. "Po zastávce v boxech začal volant zvláštně reagovat. Stále se to zhoršovalo, až mě to poslalo do bariér," popisoval Barrichello, jehož stroj s čumákem bez zadního křídla zůstal stát proti směru jízdy na trati a způsobil v závodě již třetí výjezd zpomalovacího vozu.
Nebylo divu, že Barrichello po vystoupení z vozu vztekle odhodil neposlušný volant. Povedl se mu nejlepší start v sezoně a mohl si připsat další, pro Williams stále cennější body.