Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Williams je v čele, Montoya útočí na titul

24 2003
Budapešť - I přes hrůzný start hrálo nakonec Williamsu v Maďarsku téměř všechno do karet. Oba jezdci získali důležité body do boje o Pohár konstruktérů a díky zaváhání Michaela Schumachera se Juan Pablo Montoya přiblížil na jeden jediný bodík. Williams vede hodnocení týmu o osm bodů před Ferrari, McLaren na něj ztrácí bodů čtrnáct. "Z bodů, které jsem dnes získal, jsem nadšený. Už proto, že Michael bral jen jeden. Náš tým vede šampionát, to je skvělé!" uvedl Juan Pablo Montoya.

Kolumbijec Montoya přiznal jezdeckou chybu. "Na špinavé straně trati jsem odstartoval hodně špatně, jako bych tam byl přivázaný kotvou. Po prvním kole jsem byl osmý. Bylo těžké předjíždět soupeře přede mnou a dostat se na pozici, o kterou jsem na začátku přišel. Snažil jsem se předjet Michaela, ale on mi prostě zavřel dveře. To je se při závodění stává. Proto jsme se rozhodl vyčkávat na zastávku v boxech. Dostal jsem se až na třetí příčku, jel naplno, ale pak jsem deset kol před koncem udělal chybu a dostal smyk. Měl jsem štěstí a udržel si místo před Ralfem.

Ralf Schumacher dostal hned v prvním kole smyk, ale dokázal se probojovat na konečnou čtvrtou příčku. "Vůbec netuším, co se stalo na startu. Prostě jsem neměl trakci. O dvě zatáčky později jsem si musel dávat pozor, abych nenarazil do zadku Juanova vozu. A to jsem dostal ten smyk. Naštěstí jsem to zvládl velmi dobře. Ale ať už by se stalo cokoliv, Alonsa bych nedohnal. V šampionátu to však pro mě nevypadá moc dobře. Kdybych chtěl titul, musel by se stát zázrak," sdělil Němec.

"V obou šampionátech jsme si dnes výrazně pomohli. Oba naši piloti jeli fantasticky, když se dostali tak vysoko z osmého a osmnáctého místa v prvním kole. To bylo důsledkem velmi špatného startu. Před dalším závodem se podíváme na kontrolu prokluzu. Zajeli jsme nejrychlejší kola, čímž jsme dokázali, jak se našim vozům na takových tratích daří," dodal šéfinženýr Sam Michael.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze