Šonkův tým se v pauze mezi závody nenudil. O zpestření se nejdřív postarala islandská sopka Eyjafjallajökull, která zamezila v cestě domů z posledního závodu od protinožců.
Velkou pozornost si pak vysloužila pohonná jednotka speciálu Edge 540, která nedala svým majitelům spát a po bitvách v Perthu musela na opravu.
Blesková akce se sháněním nového motoru naštěstí dobře dopadla. Po dohodě s Angličanem Nigelem Lambem putoval jeho loňský závodní a letošní náhradní motor pod kapotu Šonkova speciálu.
"Koupili jsme jeho záložní jednotku. Měli bychom si polepšit, protože ten motor má znatelně vyšší výkon a k tomu ještě nižší hmotnost," hlásil z Ria Josef Šonka, týmový manažer. "Součástí naší dohody je i to, že náš opravený motor bude následně sloužit jako záložní pro oba týmy."
Jenže hned první trénink ukázal, že to nebude tak jednoduché. Znovu se objevil problém s tlakem oleje.
"Snažíme se nastavit nový motor, ale máme trochu problémy s olejem. Rozhodně to není úplně příjemná situace, ale do kvalifikace bychom měli stihnout všechny potíže odstranit," plánoval pilot Šonka. "Chci se v tomto závodě dostat přes divokou kartu mezi top 12. Cokoliv potom bude skvělý výsledek, zisk prvních bodů by byla paráda."
Celý závod by měla doprovázet fantastická kulisa. Pořadatelé očekávají až milion diváků. Podmínky v Rio de Janeiru tomu zatím nasvědčují. Slunečné počasí vyhnalo teplotu vzduchu až ke 30 stupňům Celsia.
Tóny samby se můžou rozeznít.