Pokud se to Vršeckému podaří, stane se současně historicky nejrychlejším Čechem na čtyřech kolech. Když v únoru 2004 Vršecký na dálničním okruhu v okolí Dubaje zajel s tahačem platný rekord 281,723 km/h, nebyl úplně spokojen.
Buggyra už tehdy plánovala také pokus o překonání hranice 300 km/h, ale při následném pokusu o asijský rekord tamního pilota Muhammeda Sulajema došlo k závadě na vozu a další posunutí rekordu se nekonalo.
Program je plánován na sobotu, ale vzhledem ke klimatickým podmínkám se bude možná čas pokusu měnit. Podle původního plánu k němu mělo dojít v sobotu ve 14.00 hod., ale není vyloučeno, že se pojede už před polednem, případně krátce po něm.
Nepříznivá předpověď počasí, podle níž by v místě pokusu mělo v sobotu drobně pršet, může celý program přesunout dokonce na neděli. Jet se totiž dá pouze na naprosto suchém povrchu.
Nepřízeň počasí je jedinou věcí, která Buggyru v posledních dnech trápila. Všechny ostatní přípravy na "Hotliner World Speed Record Challenge" se zatím odehrávají podle plánu. Vůz je připraven už několik dnů, všechny předchozí testy dopadly na výbornou.
Nachystán je také Vršecký, který odložil oslavu dnešních 31. narozenin až na závěr víkendu. Má za sebou hektické dny.
"Tolik mediálních výstupů jako v posledních dnech jsem neměl v průběhu celé své kariéry dohromady," uvedl jezdec, o němž málokdo ví, že je několikanásobným mistrem republiky na vodním skútru. Od vody ho za volant tahače přivedl dvojnásobný evropský truckový šampion Martin Koloc.
Vršecký si už na tvrdé souboje hřmotných monster za několik sezon s Buggyrou zvyknul, ale stěží uvěřitelná rychlost dokáže vyšponovat jeho soustředění před rozhodujícím okamžikem na maximální míru.
"Jedeme dvakrát tak rychle než při závodech na okruhu, všechny součásti vozu jsou vystaveny maximálnímu namáhání a volant se neuvěřitelně třese," popsal Vršecký.
Bezpečnosti pokusu je podřízeno vše, hazard s lidským zdravím bude pečlivě střežen. Podél dálnice nesmí stát žádní diváci, pokud by nebyl v ideálním stavu vůz nebo dráha, šéf týmu Martin Landsdorf je připraven akci zastavit.
Buggyra nevložila se svými sponzory naději pouze do víkendového termínu. Pokud by se rekordní zápis nevydařil, má v záloze na příští rok další místa: letiště ve Frankfurtu a v Moskvě.
Aby mohl být přítomným komisařem FAS rekord uznán, musí Vršecký svoji rekordní rychlost dosáhnout dvakrát v hodinovém intervalu na stejném kilometrovém úseku v opačném směru.
Rychlostní průměr dosažených na těchto úsecích bude označen jako výsledný. Celý úsek, na kterém se bude vůz pohybovat, měří přes deset kilometrů - k závodu bude využíván úsek D11 v km 68,0 až 78,5.
Do hry s rekordním pokusem se vložili také bookmakeři sázkové kanceláře Fortuna, kteří označili možnost překonání 300 km/h hranice jako velmi pravděpodobnou - sázet na ni lze v kurzu 1,65:1.
David Vršecký, český jezdec týmu Buggyra, na A1 Ringu. |