Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nejsme Mercedes, po krku si nejdeme, říkají spojenci Vršecký a Lacko

Čeští piloti Adam Lacko a David Vršecký ze stáje Buggyra na čele závodu v rakouském Spielbergu. | foto: Martin Kozák

29 2014
Z rivalů se v evropském šampionátu tahačů pro letošek stali parťáci, kteří se o víkendu pokusí, aby zněla v Mostě česká hymna. A třeba ne jednou. Adam Lacko a David Vršecký, zástupci roudnické Buggyry. „Snad nebudeme muset řešit nějaké týmové konflikty jako v Mercedesu,“ pousmál se manažer stáje Jan Kalivoda v narážce na aktuální kauzu ve formuli 1.

„Z toho bych radost neměl. Ale myslím, že to bude jako dosud v pohodě. Nejsme Mercedes.“

Po kolizi v závodě F1 v belgickém Spa se rozhádali kolegové a adepti na titul Hamilton s Rosbergem. Ani vztahy Lacka a Vršeckého nebývaly vždycky idylické. Před dvěma lety zrovna v Mostě mladší Lacko soptil: „Vrša do mě evidentně třikrát schválně vrazil, zlikvidoval mě!“

Manažer Kalivoda ale říká, že šlo jen o nafouknutou bublinu.

4. místo patří Adamu Lackovi se ziskem 163 bodů, 6. pozice patří Davidu Vršeckému díky 136 bodům

„Podle mě byli rivalové jen mediálně. Někdo z toho dělal větší drama, měl na tom osobní interes,“ míří na bývalou Lackovu stáj MKR. „Adam je pro mě správný kluk, a vždy byl. Na dráze nervy ujedou každému, ale na věži dokáže říct, jak to bylo. Osobně proti sobě nic neměli. I David to tak cítí. Bez problémů fungují spolu,“ všímá si Kalivoda.

Když jejich společné angažmá dojednával, mluvili podobně.

„Někdy jsme na sebe křičeli, ale to jsou emoce po závodě. Bývá to vyostřené, vyměníme si názory, další víkend je to v pohodě,“ vyprávěl Lacko a dvojnásobný šampion Vršecký jeho verzi podpořil: „Naše konflikty, to není nic, co bych za sebou vláčel. S bídou si vzpomenu, co jsme měli za problém. Někdo z toho udělal obrovskou hru.“

Czech Truck Prix v Mostě

Pátek:
Volné tréninky 12.25 a 15.30

Sobota:
Kvalifikace 10.40
Hlavní závod 13.05
Hendikepový závod 16.20

Neděle:
Kvalifikace 10.30
Hlavní závod 14.00
Hendikepový závod 17.10

Doprovodné závody:
NEC - Formula Renault 2.0, KIA Lotos Race 2014, Clio Cup CE 2014

Vstupné:
Svah jednotlivé dny 150, 250, 350, depo 250, 750, 870, děti 60 a 100

Každopádně i díky ní teď budou fanoušci na mosteckém autodromu hltat bitvu krajanů a parťáků. Lacko je zatím čtvrtý o 46 bodů za bronzovou figurou, Vršecký šestý o 27 bodů za stájovým kolegou.

Buggyra žádného z nich neprotežuje. Ani nemůže. „Týmová strategie není v regulích povolená,“ podotýká Kalivoda. „Lacko snad neměl jediný víkend pod 30 bodů, zatím má trochu víc štěstí, které se s Davidem párkrát minulo. Ale oba jezdí na špici, závody budou zajímavé. Před domácím publikem se chceme vytáhnout!“

I ředitel mosteckého podniku Michal Marek si přeje české vozy na čele. „Věřím, že Lacko nebo Vršecký vlítnou na první místo, že si lidi přijdou na své. Vždycky, když vede Čech, tak se mi na dispečinku ježí chlupy z toho, jak lidi řvou!“

V šampionátu zatím ostatním výrazně frnkly tři trucky MAN. Španěl Albacete má 220 bodů, Maďar Kiss 217, německý obhájce Hahn 209. „Jsme v půlce sezony, na jezdce už doléhají nervíky. Naši kluci jsou zkušení, a když soupeři udělají chybu, zkusí ji využít,“ vycenil zuby Kalivoda.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze