Volejbalisté na svůj cíl, druhou příčku ve skupině D Světové ligy, nedosáhli. Mají sice stejně jako Japonci pět výher, ale při třech výhrách 3:2 ztratili tři body.
I třetí místo ve skupině však národnímu týmu zaručuje postavení ve druhém výkonnostním seskupení Světové ligy pro příští rok.
„Hlavně souboje s Francií nám ukázaly, že máme co dohánět, že nás ještě čeká hodně práce, jestli chceme uspět na mistrovství Evropy,“ řekl reprezentační trenér Zdeněk Šmejkal.
Francouzi vyhráli skupinu suverénně, když ztratili jediný bod.
„Nejvíce musíme zapracovat na souhře nahrávačů s útočníky, na to jsme neměli v podstatě čas,“ podotkl kouč. „Zatím jsme to řešili za pochodu, a ne vždy se to povedlo.“
To potvrzuje univerzál Jan Štokr, který se do národního týmu vrátil po roční pauze a Světovou ligu si zahrál poprvé. „Hodně jsme motali se sestavou,“ podotkl. „Osobně jsem se chtěl více sehrávat s nahrávači. Některé zápasy byly dobré, ale v jiných jsme se vraceli k našim obligátním kopcům na nahrávce, což v moderním volejbale už nejde. Vidíme to u Korejců, u Japonců. Ať je to první druhý nahrávač, je to o rychlosti.“
Jan Štokr ale po sobotním zápase vyzdvihl Jakuba Janoucha. „To nahrával fakt dobře. Tak jak by to mělo být.“ Jenže většinou český tým v rychlosti nahrávky zaostává. „Je to tak, i když jsme neměli moc času na sehrání. Japonci, Francouzi jsou o třídu rychlejší. Bohužel,“ uvedl někdejší ostravský nahrávač Zdeněk Haník.
„U nás když je nahrávka rychlejší, tak je nižší, je to na úkor něčeho jiného,“ tvrdí Štokr.
„Když jsme to zkusili zrychlit, dostali jsme se do problémů s nepřesností, takže jsme hru zklidňovali tím, že jsme nahrávky zpomalovali,“ potvrdil trenér Šmejkal. „Musíme to více trénovat. Před evropským šampionátem budeme mít dva měsíce, což je dostatek času.“
Během šesti dvojzápasů ve Světové lize volejbalisté prostřídali tři nahrávače – Filipa Habra, Jakuba Janoucha a Zdeňka Haníka. Není to moc? „Podle mě jo,“ řekl Štokr.
Trenér Šmejkal tvrdí, že potřebuje vědět, s kterým z nahrávačů bude mužstvo nejlépe fungovat. „Proto jsem kluky prostřídal.“