V Laponsku, kraji polární záře a čtyřicetistupňových mrazů, se Štajf v posledním lednovém týdnu představí znovu po roce - tehdy obsadil se spolujezdkyní Petrou Řihákovou 25. místo ze 130 startujících.
Letos plánují ve stejném složení umístění o něco vylepšit, útok na přední příčky se ale od české posádky očekávat nedá. Vždyť během dosavadních osmačtyřiceti ročníků pokaždé zvítězil skandinávský jezdec.
"Jedeme si závod hlavně užít, nechceme udělat ostudu. Zároveň to ale bereme jako výbornou přípravu na Lotyšskou rallye a možnost poměřit se se silnými finskými jezdci," prozradil Štajf. Ten také ve Finsku také otestuje nový typ pneumatik se sedmimilimetrovými hřeby.
"Chtěli jsme je vyzkoušet nejdřív v Česku, ale je hodně složité najít místo, kde by se to dalo uskutečnit. Hřeby jsou dost velké a mohly by povrch silnice poškodit," uvědomuje si osmatřicetiletý jezdec.
Štajfa dorazí podpořit i početná skupina fanoušků, kteří se ale musejí připravit na severské extrémní podmínky. V městě Rovaniemi, které je centrem rallye, totiž koncem ledna panuje polární noc a slunce vychází jen na čtyři hodiny denně. Také teploty jsou pro "neseveřany" hodně nezvyklé - často klesají až k minus čtyřiceti stupňům.
S krutými podmínkami se bude muset vypořádat i Štajf. Při závodě bude mít v botách speciální vyhřívací vložky, úpravami muselo pochopitelně projít i jeho Subaru. Mechanici ho vybavili odlišnými zapalovacími svíčkami, do tlumičů, převodovky a diferenciálu budou muset využít řidší olej.