„Roční rozpočet našeho týmu je asi pět milionů korun,“ podotýká Aleš Dryml starší, jehož dva synové - Lukáš a Aleš - pojedou dnešní závod.
Největší položku u prvního českého profesionálního týmu pohltilo pořízení obytného vozu. Například pět pneumatik vyjde jezdce na dvě stě dolarů, ještě o sto víc stojí trajekt při cestě na závod třeba do Švédska nebo do Anglie. K tomu je třeba přičíst různé další poplatky, náklady na pohonné hmoty, ubytování či naladění motoru.
Poslední čtyři jezdci v závodě Grand Prix si přitom přijdou na šestnáct set dolarů. I Australan Ryan Sullivan, druhý nejúspěšnější jezdec letošního šampionátu, byl rád, že si svůj rozpočet vylepšil čtvrteční výhrou v jednom z pražských kasin. Výši částky však neprozradil.
Polák Sebastian Ulamek - člen týmu Švéda Tonyho Rickardssona se zase včera večer chystal na volný závod do Slaného, kde pořadatelé slibovali vítězi cenu v řádu několika desítek tisíc korun. Samotný Rickardsson si jen v Grand Prix vyjel celkově přes tři sta tisíc dolarů.
Pořadatele vyjde Becherovka Grand Prix, jak zní oficiální název závodu, na několik milionů korun. Dlouhodobou investicí byla výstavba hlavní tribuny pro sedící diváky s tiskovým střediskem i zázemím pro televizní vysílání a také konstrukce přilehlé protihlukové stěny.
Nemálo stál i nový povrch dráhy na Markétě, kde se také podepsaly přívalové deště minulých dní. „Není obvyklé, aby se povrch dráhy měnil uprostřed sezony, ale tady to bylo asi nezbytné,“ uvědomuje si Lukáš Dryml.
Nejlepší vstupenka na pražskou Grand Prix stála 1700 korun, další sektory se nabízely za 1400 a 900 korun. V pátek šly do prodeje lístky k stání za 450 korun. „Nejvíc zájemců je z Anglie, Švédska, Německa a tradičně z Polska. Stadion by měl být plný,“ odhadoval sportovní ředitel závodu Petr Ondrašík.
„Grand Prix na ploché dráze je v současné době nejvíc se rozvíjející sérií motoristického sportu a Praha vylepšením stadionu na Markétě dobře investovala,“ řekl ředitel mistrovství světa Ole Olsen.
Šampionát se letos rozrostl ze šesti na deset závodů. Trendem je pořádat Grand Prix ve velkých městech. Praha je od letoška druhým nejčastějším pořadatelem podniku mistrovství světa po dánském Vojensu.