Jacques Villeneuve Villeneuve se stal mistrem světa F1 v roce 1997, kdy měl od Williamsu nejrychlejší monopost, s nímž se však až do posledního závodu přetahoval o titul s Michaelem Schumacherem, tehdy ještě v nepříliš silném Ferrari. Poté následovala dlouhá éra u stáje BAR, kde sice vydělal velké peníze, ale výsledkově nezářil. Pak už přišly epizody u týmů Renault a Sauber, kde nestačil rychlostně a množily se stížnosti na jeho přehlíživou aroganci k ostatním členům týmu a neochotu pracovat na technických detailech. Od té doby se neúspěšně pokoušel prosadit v zámořském seriálu Nascar či okruhových vytrvalostních závodech. Nazpíval také vlastní album. |
Podle německých médií se tým Villeneuve Racing zařadil mezi kandidáty na jediné volné místo v F1 sezony 2011. Třináctá pozice se uvolnila poté, co americký projekt USF1 nedokázal nastoupit k samotnému šampionátu.
Před letošní sezonou byl devětatřicetiletý Kanaďan vybrán za prvního pilota týmu srbského podnikatele Stefana Stefanoviče, který plánoval vstoupit do mistrovství s monoposty Toyota, ale FIA mu v Bahrajnu nedala povolení ke startu. Villeneuve byl už přitom v továrně kvůli odlití sedačky.
Nedávno Jacques Villeneuve v rozhovoru pro časopis F1 Racing naznačil své plány. Prohlásil, že nejdříve plánuje nastoupit do formule 1 s malým týmem, a poté přestoupit do Ferrari, kde má jeho rodina ještě nějaké "nevyřízené účty".
Kromě Villeneuve Racing se hlásí o vstup do sezony 2011 také americký projekt Cypher, španělský tým Epsilon Euskadi závodící ve Světové sérii Renault a stále se nevzdává ani stáj Stefan Grand prix.
Ještě před měsícem byl favoritem francouzský tým ART Grand Prix, který se úspěšně účastní série GP2 a jeho řadami prošel mimo jiné mistr světa sezony formule 1 2008 Lewis Hamilton, ale nedávno ze soutěže odstoupil. Jako jeden z důvodů uvedl jeho šéf Nicolas Todt konflikt zájmů. Jeho otec Jean je prezidentem Mezinárodní automobilové federace FIA, která bude koncem července vstupenku do F1 udělovat.