Kromě Andera Vilariňa předstihl Nevěřila ještě Fausto Bormolini.
To, že Vilariňo mladší bude ve Šternberku zase vládnout, ukazovaly už sobotní tréninkové jízdy. Ve druhé z nich už Ander Vilariňo útočil na traťový rekord, který sám na trati dlouhé 7800 metrů před dvěma roky vytvořil.
A včera se zkušený, byť stále ještě velmi mladý španělský pilot dokázal nejlépe vyrovnat s nepříznivými podmínkami. První soutěžní jízdu odjeli závodníci za mokra a trať nebyla ideálně suchá ani ve druhé jízdě.
„Rozhodně to nebylo ideální,“ podotkl Nevěřil, který si trochu postěžoval i na kvalitu trati: „Oproti loňsku je hrozně hrbolatá. Nastavení z minulého roku se nedalo vůbec použít.“ Anderu Vilariňovi přálo i štěstí, protože hned několik jeho vážných konkurentů vyřadily technické problémy.
Už v tréninku zůstal stát Otakar Krámský, druhou soutěžní jízdu pak nedokončili Němec Hermann Waldy, Maďar László Szász ani český pilot Miloš Beneš.
„Mně odešla elektronika na mé formuli už v první soutěžní jízdě,“ poznamenal vítěz předchozích závodů v Náměšti nad Oslavou Miroslav Fajkus. „Zřejmě to bylo počasím. Elektronika navlhla a nefungovala tak, jak měla,“ naznačoval Fajkus.
Předloňský vítěz Ander Vilariňo ale nezaváhal ani na mokré, ani na osychající trati. Ve druhé soutěžní jízdě se jako jediný dostal hluboko pod tři minuty a v součtu časů z obou jízd porazil druhého krajana Bormoliniho téměř o čtyři vteřiny.
Už 27. ročník soutěže ze seriálu mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu ve Šternberku se obešel bez vážnějších nehod. „Ve druhé soutěžní jízdě sice rozbil Jozef Tóth svou formuli, takže se půl hodiny nejezdilo, a pár dalších jezdců se opřelo o svodidla, ale nebylo to nic vážného,“ uvedl za pořadatele Jiří Segéň.