"Celkem mě to štvalo, protože od soupeřů vím, že barcelonský závod je super. Na druhou stranu jsem mohl být doma s rodinou a odpočinout si," poznamenal Michalík.
Nejlepší český jezdec zůstává bez motocyklů jen na čas. Vysvětlení je prosté. Jeho tovární speciály stále nedorazily ze Šestidenní v Brazílii. "Ke všemu ani na centrále v Itálii nebyla žádná motorka volná. Stáj vzala do Brazílie také volné stroje, kdybychom je potřebovali na náhradní díly," vysvětlil.
Ve volném čase se Michalík může věnovat rodinné firmě, přitom netrpělivě čeká na telefonát z Itálie. V momentě, kdy se mu ozvou šéfové týmu, sedne do auta a okamžitě vyrazí na Apeniny. Bude pokračovat ve vývoji prototypu čtyřtaktu 250 ccm. "Naposledy jsem na něm seděl před rokem, vývoj ale jde rychle kupředu. Motorku zkouší testovací pilot a už měsíc jezdí bez problémů. Stroj se prý podobá yamaze, což je absolutní špička," těší se.
Pokud vedení stáje VOR uzná, že nový prototyp je konkurenceschopný, Michalík na něm bude startovat v příštím roce. Mistrovství světa čeká reforma, z pěti tříd zůstanou jen tři. Čtyřtakty do 250 ccm se sloučí s dvoutakty do 125 ccm. "Počítám s tím, že na nové motorce budu jezdit až do posledního týdne před začátkem nové sezony," naznačil.
Mistr světa z roku 1998 nechce v přípravě na další sezonu nic ponechat náhodě. Ve své druhé vlasti stráví téměř celou zimní přestávku, bude se připravovat s předními italskými motokrosaři.
Jedním z nich bude například vicemistr světa Andrea Bartolini. "Jeho bratr u nás působí, takže s ním můžu trénovat. Jezdí na yamaze a ve stejné třídě jako já. Aspoň poznám, jestli náš prototyp bude konkurenceschopný," slibuje si.