Fernando Alonso se možná dostal do vedení díky tomu, že mechanici Red Bullu zaváhali při výměně kol na voze Sebastiana Vettela, ale lze směle prohlásit, že vítězství by měl na dosah, i kdyby jeho soupeři nezaváhali.
Tým Ferrari přivezl do Silverstonu nejvíce nových dílů ze všech stájí, a od prvního tréninku bylo zřejmé, že výkonnostní ztráta z počátku sezony je pryč. V kvalifikaci zaostávali Alonso s Massou jen o pár desetin a Vettel byl na startu rád, že udržel Alonsa za sebou.
Naopak se trápil dosud vynikající tým McLaren. V trénincích a kvalifikaci ztráceli Lewis Hamilton s Jensonem Buttonem více než vteřinu na kolo a nikdo z týmu nebyl schopný vysvětlit proč. V závodě byli ovšem rychlí dost. Ale zase se objevily nečekané zkraty a chyby týmu.
Jenson Button odstoupil z páté příčky poté, co mu mechanici v boxech špatně připevnili kolo, Lewis Hamilton v závěru s vypětím všech sil uhájil čtvrté místo před Massou, když musel šetřit benzin, kterého měl v nádrži méně, než bylo potřeba. Tragické představení v domácím podniku formule 1.
Začínalo se na částečně mokré trati a všechny vozy stály na startu s pneumatikami do přechodných podmínek. Mark Webber měl tradičně pomalejší odpich a jeho týmový kolega se kolem něj prohnal ještě před první zatáčkou. Vítěze kvalifikace za sebou málem nechal také Alonso, ale Australan prozatím druhou příčku uhájil.
Bleskový začátek závodu měli jezdci McLarenu - Jenson Button se ještě v prvním kole prohnal kolem čtvrtého Massy a Lewis Hamilton míjel jednoho soupeře za druhým. Začínal z páté řady, ale ve druhém kole už byl pátý, když předjel týmového kolegu Buttona. Ten mezitím totiž začal zpomalovat a Massa se vrátil za Alonsa.
Výborně začal i Michael Schumacher, který se po pokazené zatsávce propracoval na devátou příčku, zatímco jejo stájový kolega z Mercedesu Rosberg naopak vypadl z desítky nejlepších.
Sedminásobný mistr světa kroužil na deváté příčce, ale chtěl výš. Bohužel provedení bylo, už poněkolikáté v sezoně, tragické. Zaútočil na osmého Kobajašiho tak nešikovně, že v zatáčce do Sauberu japonského jezdce vrazil a urazil si přední křídlo. Okamžitě musel ke svým mechanikům.
Časná zastávku dala Schumacherovi paradoxně mírnou výhodu. Protože voda z jízdní stopy rychle mizela, s novým předním křídlem přišlo nastavení vozu pro suchou trať a hladké pneumatiky. Na nich zkušený Němec doslova létal a zajížděl nejrychlejší kola závodu. Bohužel mu to nebylo nic platné.
Sportovní komisaři závodu po zásluze Schumachera potrestali zastavením v boxech na deset vteřin a propadl se daleko za bodované příčky. Poté sice jel skvěle a vynořil se z propadliště na konečné deváté příčce, ale opět nepotvrdil, že jeho návrat do formule 1 byl správným krokem.
Pozdější vítěz Alonso se v první polovině závodu jen zajížděl. Měl problémy dostat provozní teplotu do pneumatik a po každé zastávce v boxech mu chvíli trvalo, než srovnal rychlost svých soupeřů. Proto v 15. kole přišel o třetí místo, když se kolem něj prohnal v zatáčce Copse Lewis Hamilton. Jenže ve 23. kole už Brit na ojetých slickách nestačil a v Brooklands šel Alonso zpátky na třetí místo.
Kousek za nimi bojovali jejich týmoví kolegové. Tam naopak získával převahu Jenson Button, tedy jezdec McLarenu, jehož tempu Felipe Massa přestával v průběhu závodu stačit. To však Buttonovi nebylo nic platné - při posledních výměnách pneumatik mu mechanici špatně připevnili pravé přední kolo a musel zastavit na konci boxové uličky. To byl pro něj konec. Mistr světa sezony 2009 se zase v domácím závodu na stupně vítězů nedostal.
A během přezouvání pneumatik se rozhodovalo také o vítězství - Red Bullu výměny gum ve 26. a 27 kole vůbec nevyšly - čas u Webberova vozu nebyl vůbec dobrý a práce na Vettelově autě se nepovedla ani trochu. Z prvního a druhého místa rázem bylo třetí a čtvrté místo. Vypadalo to na první výraznější "propadák" Red Bullu v sezoně.
Fernando Alonso s čistým vzduchem před sebou "létal" a v podstatě okamžitě se všem soupeřům začal vzdalovat. O vítězi bylo rozhodnuto.
Zklamaný Red Bull měl štěstí, že se přestalo dařit Lewisi Hamiltonovi. Byl zoufale pomalý a Vettel hledal každou zatáčkou cestu, kudy vpřed. Párkrát se mu to málem podařilo, ale Hamilton se opět ukázal jako bojovník a manévry na hranici pravidel druhou příčku uhájil.
Lídr šampionátu proto zatočil do boxů, kde naposledy dostal nové pneumatiky a to mu stačilo, aby proklouzl před Hamiltona. Ten se v uličce ukázal o kolo později a spadl na třetí místo. Ale to nebylo zdaleka vše.
Chvíli poté dostal do vysílačky zprávu, že má v nádrži málo paliva a musí jet pomaleji. V opačném případě by se do cíle vůbec nemusel dostat. V té chvíli bylo jasné, že Velká Británie nebude mít v domácí Velké ceně jezdce na stupních vítězů.
Netrvalo dlouho a Mark Webber šel za svého týmového kolegu. Kolo před cílem se za zadním křídlem Hamiltona objevil také Felipe Massa, ale ačkoliv byl znatelně rychlejší, na čtvrtou příčku se neposunul. Bojovný vicemistr světa se zoufale bránil každou zatáčkou a v té úplně poslední ho zachránil jen fakt, že Brazilec dostal menší smyk a vyjel z dráhy. Čtvrté místo uhájil o jedinou desetinu vteřiny.
Za největšího smolaře závodu by se dal označit další domácí jezdec Paul di Resta. Po skvělé kvalifikaci a startu ze šestého místa si jel pro body, ale při jedné ze zastávek měli jeho mechanici připraveny špatné pneumatiky. Než je vyměnili, vypadl z první desítky. Poté kolidoval se Sébastienem Buemim a musel opět k mechanikům pro nové přední křídlo. To sicebylo přichystáno správné, ale na body ho to vrátit nemohlo.
Dalším závodem je za 14 dní Velká cena Německa na Nürburgringu.
Výsledky Velké ceny Británie F1
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas |
1. | Fernando Alonso | Ferrari | 1h28:41.194 |
2. | Sebastian Vettel | Red Bull | + 16.511 |
3. | Mark Webber | Red Bull | + 16.947 |
4. | Lewis Hamilton | McLaren | + 28.986 |
5. | Felipe Massa | Ferrari | + 29.010 |
6. | Nico Rosberg | Mercedes | + 1:00.665 |
7. | Sergio Pérez | Sauber | + 1:05.590 |
8. | Nick Heidfeld | Renault | + 1:15.542 |
9. | Michael Schumacher | Mercedes | + 1:17.912 |
10. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | + 1:19.108 |
11. | Adrian Sutil | Force India | + 1:19.712 |
12. | Vitalij Petrov | Renault | + 1:20.600 |
13. | Rubens Barrichello | Williams | +1 kolo |
14. | Pastor Maldonado | Williams | +1 kolo |
15. | Paul di Resta | Force India | +1 kolo |
16. | Timo Glock | Virgin | +2 kola |
17. | Jérôme D'Ambrosio | Virgin | +2 kola |
19. | Vitantonio Liuzzi | Hispania | +2 kola |
19. | Daniel Ricciardo | Hispania | +3 kola |
20. | Jenson Button | McLaren | DNF - 41 kol |
21. | Sébastien Buemi | Toro Rosso | DNF - 36 kol |
22. | Kamuj Kobajaši | Sauber | DNF - 34 kol |
23. | Jarno Trulli | Lotus | DNF - 11 kol |
24. | Heikki Kovalainen | Lotus | DNF - 3 kola |
Pořadí mistrovství světa jezdců:
č. | jméno | tým | body |
1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 204 |
2 | Mark Webber | Red Bull | 124 |
3 | Fernando Alonso | Ferrari | 112 |
4 | Lewis Hamilton | McLaren | 109 |
5 | Jenson Button | McLaren | 109 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 52 |
7 | Nico Rosberg | Mercedes | 40 |
8 | Nick Heidfeld | Renault | 34 |
9 | Vitalij Petrov | Renault | 31 |
10 | Michael Schumacher | Mercedes | 28 |
11 | Kamuj Kobajaši | Sauber | 25 |
12 | Adrian Sutil | Force India | 10 |
13 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 9 |
14 | Sergio Pérez | Sauber | 8 |
15 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 8 |
16 | Rubens Barrichello | Williams | 4 |
17 | Paul di Resta | Force India | 2 |
18 | Pastor Maldonado | Williams | 0 |
19 | Jarno Trulli | Lotus | 0 |
20 | Heikki Kovalainen | Lotus | 0 |
21 | Timo Glock | Virgin | 0 |
22 | Jérôme D'Ambrosio | Virgin | 0 |
23 | Vitantonio Liuzzi | Hispania | 0 |
24 | Narain Karthikeyan | Hispania | 0 |