Ale ztráta nejlepších britských závodních pilotů současnosti Lewise Hamiltona a Jensona Buttona na soupeře není veliká. Rozestup tří desetin nic neznamená, přesto lze v sobotní kvalifikaci očekávat lítý boj.
Snadné to na klasickém okruhu v Monze nebude mít nikdo, pokud by se však na stupních vítězů objevil kdokoliv jiný než zástupce první šestice v pátečních trénincích, kterou doplnil Mark Webber s druhým vozem Red Bullu, bylo by to velké překvapení. Ten mohl být ještě lepší, ale poslední čtvrthodinu nejezdil. Kvůli úniku vody zastavil s autem v zatáčce Lesmo.
V odpoledním tréninku se dlouho zdálo, že po pátku odejde McLaren neporažen. Hamilton s Buttonem v čele si drželi odstup více než jedné vteřinu téměř hodinu. Poté ovšem odčerpaly Ferrari s Red Bullem palivo z nádrže, nasadily na své stroje nové, měkké pneumatiky a nastalo výrazné zlepšení.
Chuť dokázat, že není pouze Alonsovým pomocníkem, měl Felipe Massa, ve svém závěrečném kole dokonce zajel nejlepší první a druhý sektor trati a útočil na Vettelův výkon, ale v závěrečné zatáčce Parabolica vylétl z dráhy a byl moc rád, že ve štěrku uchránil monopost nárazu do zdi. Zůstal třetí.
Na okruhu v Monze se opět objevila otázka F-průduchů, které zrychlují auto na rovinkách, ale vyžadají kompromisy v jiných oblastech aerodynamiky. V McLarenu vyzkoušeli obě varianty - Buttonovi je inženýři na voze ponechali, Hamilton kroužil po trati bez nich - a jejich dosažené časy byly prakticky shodné. Těžké rozhodování.
Ve stáji Toro Rosso, která zařízení nasadila poprvé v sezoně, dlouho neváhali a odpoledne létali po trati Buemi s Alguersuarim bez nich.
Nejlepší desítku doplnili jezdci Williamsu Barrichello s Hülkenbergem, Kubica na Renaultu a Rosberg z Mercedesu. Michael Schumacher zůstal kousek za ním na čtrnácté příčce.
Jako nejrychlejší z nováčků se opět ukázal Lotus, ale špatně si nevedla ani dvojice Virginu. To stáji Hispania Racing se její auta sypou, jako by byla z karet. Sakon Jamamoto dokončil pouze pět kol (pro srovnání například Kovalainen 41), Bruno Senna dokonce jen tři a nezapsal si měřený čas.
Synovec slavného šampiona vyrazil na trať třikrát, ale nikdy se mu nepodařilo přivézt monopost zpátky do boxů. Jednou to byl tlak paliva, poté hydraulika atd. Fenomenálním úspěchem by pro Brazilce bylo, kdyby se mu podařilo dojet do cíle.
Sobotní kvalifikace startuje ve 14.00 SELČ.
Výsledky 2. tréninku Velké ceny Itálie
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas |
1. | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:22.839 |
2. | Fernando Alonso | Ferrari | + 0.076 |
3. | Felipe Massa | Ferrari | + 0.222 |
4. | Lewis Hamilton | McLaren | + 0.315 |
5. | Jenson Button | McLaren | + 0.371 |
6. | Mark Webber | Red Bull | + 0.576 |
7. | Rubens Barrichello | Williams | + 0.869 |
8. | Robert Kubica | Renault | + 0.870 |
9. | Nico Hülkenberg | Williams | + 1.013 |
10. | Nico Rosberg | Mercedes | + 1.018 |
11. | Adrian Sutil | Force India | + 1.342 |
12. | Vitantonio Liuzzi | Force India | + 1.541 |
13. | Vitalij Petrov | Renault | + 1.568 |
14. | Michael Schumacher | Mercedes | + 1.609 |
15. | Sébastien Buemi | Toro Rosso | + 1.678 |
16. | Pedro de la Rosa | Sauber | + 1.708 |
17. | Kamuj Kobajaši | Sauber | + 1.946 |
18. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | + 2.267 |
19. | Jarno Trulli | Lotus | + 3.365 |
20. | Heikki Kovalainen | Lotus | + 3.467 |
21. | Lucas di Grassi | Virgin | + 3.792 |
22. | Timo Glock | Virgin | + 3.837 |
23. | Sakon Jamamoto | HRT | + 6.659 |
24. | Bruno Senna | HRT | bez času |