Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Vettel a Ferrari sundali McLaren z piedestalu. V Itálii se rýsuje drama

Sebastian Vettel v boxech | foto: AP

10 2010
V druhém tréninku Velké ceny Itálie F1 naznačil Němec Vettel, že favorité z McLarenu nebudou mít na rychlé Monze tak snadnou práci, jak očekávali. Téměř o vteřinu zlepšil dopolední čas a vyhrál. Hned za ním se navíc umístila domácí dvojice Alonso, Massa s vozy Ferrari. Až za nimi zůstal favorizovaný Hamilton.

Ale ztráta nejlepších britských závodních pilotů současnosti Lewise Hamiltona a Jensona Buttona na soupeře není veliká. Rozestup tří desetin nic neznamená, přesto lze v sobotní kvalifikaci očekávat lítý boj.

Snadné to na klasickém okruhu v Monze nebude mít nikdo, pokud by se však na stupních vítězů objevil kdokoliv jiný než zástupce první šestice v pátečních trénincích, kterou doplnil Mark Webber s druhým vozem Red Bullu, bylo by to velké překvapení. Ten mohl být ještě lepší, ale poslední čtvrthodinu nejezdil. Kvůli úniku vody zastavil s autem v zatáčce Lesmo.

V odpoledním tréninku se dlouho zdálo, že po pátku odejde McLaren neporažen. Hamilton s Buttonem v čele si drželi odstup více než jedné vteřinu téměř hodinu. Poté ovšem odčerpaly Ferrari s Red Bullem palivo z nádrže, nasadily na své stroje nové, měkké pneumatiky a nastalo výrazné zlepšení.

Chuť dokázat, že není pouze Alonsovým pomocníkem, měl Felipe Massa, ve svém závěrečném kole dokonce zajel nejlepší první a druhý sektor trati a útočil na Vettelův výkon, ale v závěrečné zatáčce Parabolica vylétl z dráhy a byl moc rád, že ve štěrku uchránil monopost nárazu do zdi. Zůstal třetí.

Na okruhu v Monze se opět objevila otázka F-průduchů, které zrychlují auto na rovinkách, ale vyžadají kompromisy v jiných oblastech aerodynamiky. V McLarenu vyzkoušeli obě varianty - Buttonovi je inženýři na voze ponechali, Hamilton kroužil po trati bez nich - a jejich dosažené časy byly prakticky shodné. Těžké rozhodování.

Ve stáji Toro Rosso, která zařízení nasadila poprvé v sezoně, dlouho neváhali a odpoledne létali po trati Buemi s Alguersuarim bez nich.

Nejlepší desítku doplnili jezdci Williamsu Barrichello s Hülkenbergem, Kubica na Renaultu a Rosberg z Mercedesu. Michael Schumacher zůstal kousek za ním na čtrnácté příčce.

Jako nejrychlejší z nováčků se opět ukázal Lotus, ale špatně si nevedla ani dvojice Virginu. To stáji Hispania Racing se její auta sypou, jako by byla z karet. Sakon Jamamoto dokončil pouze pět kol (pro srovnání například Kovalainen 41), Bruno Senna dokonce jen tři a nezapsal si měřený čas.

Synovec slavného šampiona vyrazil na trať třikrát, ale nikdy se mu nepodařilo přivézt monopost zpátky do boxů. Jednou to byl tlak paliva, poté hydraulika atd. Fenomenálním úspěchem by pro Brazilce bylo, kdyby se mu podařilo dojet do cíle.

Sobotní kvalifikace startuje ve 14.00 SELČ.

Výsledky 2. tréninku Velké ceny Itálie

Pořadí Jezdec Tým Čas
1. Sebastian Vettel Red Bull 1:22.839
2. Fernando Alonso Ferrari + 0.076
3. Felipe Massa Ferrari + 0.222
4. Lewis Hamilton McLaren + 0.315
5. Jenson Button McLaren + 0.371
6. Mark Webber Red Bull + 0.576
7. Rubens Barrichello Williams + 0.869
8. Robert Kubica Renault + 0.870
9. Nico Hülkenberg Williams + 1.013
10. Nico Rosberg Mercedes + 1.018
11. Adrian Sutil Force India + 1.342
12. Vitantonio Liuzzi Force India + 1.541
13. Vitalij Petrov Renault + 1.568
14. Michael Schumacher Mercedes + 1.609
15. Sébastien Buemi Toro Rosso + 1.678
16. Pedro de la Rosa Sauber + 1.708
17. Kamuj Kobajaši Sauber + 1.946
18. Jaime Alguersuari Toro Rosso + 2.267
19. Jarno Trulli Lotus + 3.365
20. Heikki Kovalainen Lotus + 3.467
21. Lucas di Grassi Virgin + 3.792
22. Timo Glock Virgin + 3.837
23. Sakon Jamamoto HRT + 6.659
24. Bruno Senna HRT bez času
Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze