Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hamilton může v Singapuru vyrovnat počet vítězství Ayrtona Senny

Lewis Hamilton z týmu Mercedes se raduje z triumfu ve Velké ceně Itálie. | foto: Reuters

17 2015
Lewis Hamilton se stále blíží bilanci svého někdejšího idolu Ayrtona Senny. Mistr světa formule 1 bude o víkendu ve Velké ceně Singapuru útočit na 41. vítězství v kariéře - stejný počet má na svém kontě tragicky zesnulý Brazilec.

„Jako kluk jsem Sennu sledoval a byla by to čest se mu vyrovnat. Teď mě od toho dělí jen jedno vítězství, ale doufám, že jich přidám ještě víc. Nesmíme ale zapomenout, že kdyby nezahynul, měl by těch vítězství mnohem víc,“ uvedl Hamilton na adresu Senny, který přišel o život při Grand Prix San Marina v roce 1994.

Vyrovnat se mu může ve 161. závodu kariéry a právě tolik startů v MS absolvoval Senna. Třicetiletý pilot Mercedesu má však v první řadě jiný cíl.

Pořadí MS (po 12 z 19 závodů):

1. Hamilton (Brit./Mercedes) 252, 2. Rosberg (Něm./Mercedes) 199, 3. Vettel (Něm./Ferrari) 178, 4. Massa (Braz./Williams) 97, 5. Räikkönen (Fin./Ferrari) 92, 6. Bottas (Fin./Williams) 91, 7. Kvjat (Rus./Red Bull) 58, 8. Ricciardo (Austr./Red Bull) 55, 9. Grosjean (Fr./Lotus) 38, 10. Pérez (Mex./Force India) 33.

Pohár konstruktérů:

1. Mercedes 451, 2. Ferrari 270, 3. Williams 188, 4. Red Bull 113, 5. Force India 63, 6. Lotus 50, 7. Toro Rosso 35, 8. Sauber 25, 9. McLaren 17.

„Hlavně bojuji o titul. Necítím žádný zvláštní tlak, ale když se to povede teď nebo jiný víkend, bude to velmi emotivní,“ řekl Hamilton. Po vítězstvích v předchozích závodech v Itálii a Belgii má v čele šampionátu náskok 53 bodů před týmovým kolegou Němcem Nicem Rosbergem. Loni se právě v Singapuru zlomil boj o titul mezi oběma jezdci Mercedesu. Rosberg kvůli technickým potížím nedojel a musel přepustit první místo v seriálu Hamiltonovi, který už vedení nepustil.

Rosberg se netají tím, že mu okruh s 23 zatáčkami příliš nesedí, ale za současné situace prý nemá co ztratit. „Vím, že jsem dost rychlý na to, abych tu mohl vyhrát. Doufám v bezproblémový víkend, abych měl příležitost tu stříbrnou bestii pustit z řetězu,“ uvedl německý jezdec, který letos vyhrál tři závody.

Hamilton letos dominuje kvalifikacím, ve dvanácti Velkých cenách startoval z první pozice jedenáctkrát a v Singapuru hraje pole position obvykle klíčovou roli. Ze sedmi závodů na městském okruhu Marina Bay triumfoval vítěz kvalifikace pětkrát.

„Vyhrál jsem tu dvakrát a vždycky z pole position, což dokládá, jak důležitá tady kvalifikace je. Nebude jednoduché přidat třetí vítězství, ale momentálně se mi daří, takže budu bojovat o hattrick,“ prohlásil Hamilton, který před rokem ukončil tříleté kralování Němce Sebastiana Vettela singapurskému závodu. Také čtyřnásobného mistra světa může Brit dohnat, neboť pilot Ferrari se dělí s 41 triumfy se Sennou o třetí místo v historické tabulce.

Vettel jako jediný letos dokázal narušit hegemonii jezdců Mercedesu, když vyhrál Grand Prix Maďarska. Na třetím místě průběžného pořadí má ztrátu 21 bodů na druhého Rosberga.

Kvůli rozsáhlým lesním požárům v Indonésii se Singapur v posledních dnech zahalil do hustého dýmu, který zhoršuje viditelnost. Program Velké ceny by to však podle organizátorů nemělo nijak narušit.

Charakteristika okruhu Marina Bay v Singapuru

Délka okruhu: 5,073 km.
Délka závodu: 61 kol = 309,316 km.
Počet pravých zatáček: 9
Počet levých zatáček: 14
Počet odjetých Velkých cen: 7
Nejvíce vítězství: Sebastian Vettel - 3, Red Bull - 3
Nejvíce pole position: Lewis Hamilton - 3, Ferrari, McLaren, Red Bull - 2
Nejrychlejší kolo v závodu: 2008, Kimi Räikkönen (Fin./Ferrari) - 1:45,599 min.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: 2013, Sebastian Vettel (Něm./Red Bull) - 1:42,841.
Nejrychlejší závod: 2009, Lewis Hamilton (Brit./McLaren) - 1:56:06,337 hod. (prům. rychlost 159,656 km/h).
Vítězové předchozích závodů: 2008 - Alonso (Šp./Renault), 2009 - Hamilton, 2010 - Alonso (Ferrari), 2011 - Vettel (Něm./Red Bull), 2012 - Vettel, 2013 - Vettel, 2014 - Hamilton (Brit./Mercedes).

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze