Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes chce v Číně získat zpět svou nadvládu ve formuli 1

JÁSOT DIVÁKŮ. Na okruhu v Šanghaji odstartovala Velká cena Číny formule 1. | foto: AP

9 2015
Stáj Mercedes si v minulém závodu mistrovství světa vozů formule 1 v Malajsii vyslechla hlasitý budíček, když nečekaně vyhrál Němec Sebastian Vettel s ferrari. Lewis Hamilton a Nico Rosberg tak chtějí ve třetím dílu prestižního seriálu v Číně opět vrátit dominanci svému týmu.

Na úvod v Melbourne stáli oba na stupních vítězů a nyní to chtějí zopakovat; Hamilton navíc bude obhajovat loňský triumf, kdy byl v cíli právě před Rosbergem.

Vettelovo čtyřicáté vítězství přišlo ve druhém závodu ve službách nové stáje a pro čtyřnásobného mistra světa bylo prvním od roku 2013. Pokud by Vettel vyhrál i v Číně, dostal by se na třetí místo co do počtu triumfů po bok brazilského trojnásobného mistra světa Ayrtona Senny.

Shanghai International Circuit

dějiště Velké ceny Číny, třetího závodu mistrovství světa formule 1

Délka trati: 5,451 km.

Délka závodu: 56 kol = 305,066 km.

Počet pravých zatáček: 9.

Počet levých zatáček: 7.

Počet Velkých cen: 11.

Nejvíce vítězství:
Lewis Hamilton (Brit.) 3

Ferrari 4.

Nejvíce pole position:
Lewis Hamilton 4

Red Bull a Mercedes po 3.

Nejrychlejší kolo v závodu: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2004: 1:32,238 min.

Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2011: 1:33,074 min.

Nejrychlejší závod: Rubens Barrichello (Braz./Ferrari), 2004: 1:29:12,420.

Vítězové předchozích pěti závodů:
2010 - Jenson Button (Brit./McLaren)
2011 - Lewis Hamilton (Brit./McLaren)
2012 - Nico Rosberg (Něm./Mercedes)
2013 - Fernando Alonso (Šp./Ferrari)
2014 - Lewis Hamilton (Brit./Mercedes)

V Malajsii skončila vítězná série Mercedesů po osmi závodech. Ale Mercedes je nadále favoritem, vždyť jeho vozy vyhrály třináct posledních kvalifikací.

„Z Malajsie jsme odjížděli s mnoha věcmi, nad kterými jsme se museli zamyslet. Byl to pro náš sport dobrý závod a dobrý výsledek, ale pro naši stáj to spíš byla facka po ránu,“ prohlásil šéf Mercedesu Toto Wolff. „Naši soupeři se nám přibližují, takže musíme tvrdě pracovat, abychom jim zase odskočili. Abychom vyhráli titul, nesmíme tohle dopouštět často. A v Číně chceme vyhrát, vždyť ten okruh by nám měl sedět,“ dodal.

Vozy Mercedes chystají do Číny ještě jednu velkou zbraň - vylepšení aerodynamiky. Ke změnám inženýři sáhli po analýze minulého závodu. „Museli jsme něco udělat, aby už k porážce nedošlo,“ prohlásil technický ředitel Paddy Lowe. „Našli jsme prostor ke zlepšování. Také jsme vyhodnotili slabší strategii použití pneumatik,“ přiznal. Vettel jel v Malajsii jako jeden z mála pouze na dvě zastávky v boxech a vyplatilo se mu to.

V Číně bude strategie výměny pneumatik jednodušší, neboť tam nebudou tak vysoké teploty jako v Malajsii. „Vždy je prostor ke zlepšování a my víme naprosto přesně, kde byly chyby,“ prohlásil Hamilton. „Okruh v Číně je jiný a patří mezi ty, které mám hodně rád, který sedí mému jezdeckému stylu a kde se mi daří,“ doplnil Brit.

Vettel si sice minule dokázal, že v nové stáji se opět může prát o místa na stupních vítězů, ale zůstává při zemi. „Musíme být realisté a ujasnit si, co chceme,“ upozornil. „A to je stabilizovat výkonnost, zlepšovat auta a bojovat o vítězství. Ale musíme si uvědomit, že stáj Mercedes je ve velmi, ale velmi silné pozici,“ dodal.

Nedělní Grand Prix v Šanghaji začne v 8:00 SELČ.

Seriál formule 1 - pořadí

Průběžné pořadí MS (po 2 z 19 závodů): 1. Hamilton (Brit./Mercedes) 43 b., 2. Vettel (Něm./Ferrari) 40, 3. Rosberg (Něm./Mercedes) 33, 4. Massa (Braz./Williams) 20, 5. Räikkönen (Fin./Ferrari) 12, 6. Nasr (Braz./Sauber) 10, 7. Bottas (Fin./Williams) 10, 8. Ricciardo (Austr./Red Bull) 9, 9. Hülkenberg (Něm./Force India) 6, 10. Verstappen (Niz./Toro Rosso) 6.

Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 76, 2. Ferrari 52, 3. Williams 30, 4. Sauber 14, 5. Toro Rosso 12, 6. Red Bull 11, 7. Force India 7.

Autoři: ,






Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze