"Ať mi teď nikdo neříká, že tento sport je nudný," řekl Nico Rosberg do vysílačky, když proťal cílovou fotobuňku Velké ceny Bahrajnu na druhém místě. Od startu až do posledních metrů se snažil předjet svého týmového kolegu a kamaráda Lewise Hamiltona, několikrát vystrčil nos svého vozu těsně vpřed, několikrát projížděli zatáčkami kolo na kolo, ale britský pilot první místo uhájil.
Závod jsme sledovali on-line |
Mercedes měl v závodě na Blízkém východě suverénně nejrychlejší auto. Rosberg s Hamiltonem ujížděli soupeřům rozdílem třídy a mohli se naplno soustředit na souboj o vítězství. Hamilton vyhrál podruhé v sezoně a stahuje ztrátu na vedení v mistrovství světa, které patří Niku Rosbergovi.
Monoposty německé stáje opět potvrdily dominanci v seriálu po zavedení nových pravidel a boj o titul mistra světa se zatím odehrává mezi Rosbergem, který má 61 bodů, a Hamiltonem (50). Brit nabral manko v prvním závodu v Austrálii, který nedokončil. Dnešním 24. vítězstvím v kariéře mistr světa z roku 2008 vyrovnal bilanci legendárního Argentince Juana Manuela Fangia a dostal se do elitní desítky historického pořadí.
Za dvěma "stříbrnými šípy" však rozhodně nebyla nuda. Naopak. Bojovalo se o téměř každou pozici, jezdci předváděli možné i nemožné předjížděcí manévry a diváci na kdykoliv jindy tichých sáchirských tribunách řičeli nadšením. Tohle je formule 1, která dosud existovala pouze v plánech promotéra seriálu Bernieho Ecclestona.
O třetí a čtvrtou příčku bojovali až do 42. kola zástupci stájí Force India a Williams. Patnáct kol před cílem však po děsivé havárii Mexičana Gutierreze vyjel na dráhu safety car, stáj Williams povolala své jezdce do boxů a ti ztratili rozhodující vteřiny. Pro Felipeho Massu a Valteriho Bottase bylo sedmé a osmé místo obrovským zklamáním.
Třetí místo udržel v závěru před dotírajícími jezdci Red Bullu Sergio Pérez s vozem Force India, jeho týmový kolega Hülkenberg spadl na pátou příčku, když ho pár minut před cílem předstihl Daniel Ricciardo. Nováček v mistrovské stáji byl nečekaně rychlejší než Sebastian Vettel a po návratu zpomalovacího vozu do boxů dokonce čtyřnásobného úřadujícího mistra světa předjel. Vettel se musel spokojit se šestou příčkou.
Další závod mistrovství světa formule 1 se jede za 14 dní v Číně.
Drama začalo už na startu
V Bahrajnu se většinou rozhoduje závod na startu. V letošní sezoně tomu tak nebylo, ale začátek byl přesto velmi dramatický. V čele je Hamilton, který využil horšího odpichu vítěze kvalifikace Rosberga. Němec se sice ještě pokusil v dalších zatáčkách týmového kolegu předstihnout, ale když vyjel z dráhy, musel pokusů zanechat. To byla však pouze předehra k jejich dalším soubojům.
Nejlepší start měl Felipe Massa s vozem Williams, který svými starty ohromoval už minulou sezonu. Tehdy to ještě bylo s monopostem Ferrari. Tentokrát Brazilec vyletěl ze sedmé příčky až na třetí. Naopak jeho týmový kolega Valteri Bottas spadl ze třetího na šesté místo.
Tip na zájezdChcete zažít atmosféru závodů formule 1 naživo? Nabídku zájezdů najdete na dovolena.idnes.cz. |
Naopak nejhůře si po zhasnutí červených světel vedl finský závodník Kimi Räikkönen. Ten se propadl z páté příčky na roštu až na deváté místo. Na vině byl střet s Kevinem Magnussenem. Dán, který začal v McLarenu třetím místem v Austrálii jakoby přestával stačit a v Bahrajnu na body neměl. Po kolizi s Räikkönenem vypadl z desítky nejlepších a už se do ní vrátit nedokázal. Nedojel ani do cíle.
Za rychlíka Massu se brzo natlačil jeho týmový kolega Bottas, ale brzo se před něj dostal Sergio Pérez. Williams měl totiž na okruhu Sáchir výrazné problémy s opotřebením pneumatik a jeho jezdci zatáčeli do boxů dříve než jejich konkurenti. Ve výsledku musel oba do boxů častěji a poslední zastávka při výjezdu zpomalovacího vozu je srazila do druhé poloviny první desítky. Přitom tři čtvrtiny závodu bojovali Bottas s Massou o stupně vítězů.
Zajimavý vnitrotýmový souboj se odehrával v Red Bullu. Daniel Ricciardo byl po většinu závodu rychlejší než Sebastian Vettel. Přestože startoval až z třináct příčky, rychle se dostal za mistra světa a ten dostal v 16. kole z boxů nečekaný příkaz - pusť Daniela před sebe, brzdíš ho. Čtyřnásobný šampion s tím neměl problém a možná toho později litoval, v závěru závodu po návratu safety car do boxů, ho Ricciardo předjel bez týmové režie.
Duu Red Bullu výjezd zpomalovacího vozu bezesporu pomohl - odskočili dvojici Ferrari, porazili jezdce McLarenu a Ricciardo dokonce předjel Nika Hülkenberga z týmu Force India.
Indové, tedy spíš Britové jezdící pod indickou vlajkou a za peníze z Indie, jsou zatím největším překvapením sezony a není náhodou, že jim patří druhé místo v Poháru konstruktérů. Na Bahrajnských rovinkách jim silný motor Mercedes dával ve srovnání s renaultem red bullů nebo Ferrari viditelnou výhodu.
Překvapením však bylo, že rychlejším z dvojice závodníků byl Sergio Pérez, který se od přestupu z McLarenu v novém týmu zatím spíš jen trápil. Ve vyschlé poušti však řádil jako v době, kdy jezdil v Sauberu a porazil všechny soupeře kromě bezkonkurenčního dua Mercedesu.
Pérez i Hülkenberg měli snazší závěr závodu o to, že je výjezd zpomalovacího vozu zbavil nebezpečné dvojice Williamsu. Pomohl jim poděs posledních let Grand prix, venezuelský pilot Pastor Maldonado. Ten se zcela nesmyslně cpal vnitřkem do první zatáčky a nosem svého vozu Lotus nabral monopost Sauber Gutiérreze. Jeho auto vyletělo do vzduchu, otočilo se kolem své osy a dopadlo zpátky na kola. Samozřejmě poškození bylo značné. Mexičan si mohl gratulovat, že vyvázl bez zranění.
Ve stejné době se loučil se závodem Jenson Button, jehož vůz McLaren přestal jet. Jak dobře britská stáj v sezoně začala, tak špatně pokračuje. Výkony Mercedesu, Force India nebo i Williamsu ukazují, jakou jsou v současné formuli 1 motory Mercedes výhodou. McLaren však v Bahrajnu těch pár koňských sil navíc ve srovnání se soupeři nedokázal využít.
Jezdci Mercedesu daleko před nimi si nic nemuseli dělat ani z toho, že je výjezd zpomalovacího vozu připravil o téměř minutový náskok. Navzdory tomu, že spolu na trati bojovali až do posledního kola, stále si získávali před svými soupeři náskok. Tým Mercedes se poprvé ve své novodobé existenci dočkal dominance, kterou plánoval od svého vstupu do Grand prix.
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h38m42.743 |
---|---|---|---|
2. | Nico Rosberg | Mercedes | +1.085s |
3. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | +24.067s |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | +24.489s |
5. | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | +28.654s |
6. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | +29.879s |
7. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | +31.200s |
8. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +31.800s |
9. | Fernando Alonso | Ferrari | +32.500s |
10. | Kimi Räikkönen | Ferrari | +33.400s |
11. | Daniil Kvjat | Toro Rosso-Renault | +41.300s |
12. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +43.100s |
13. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | +59.900s |
14. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | +1:02.800 min. |
15. | Kamuj Kobajashi | Caterham-Renault | +1:27.900 min. |
16. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | +1 lap |
17. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +2 laps |
18. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | DNF - 40 kol |
19. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | DNF - 39 kol |
20. | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | DNF - 33 kol |
21. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | DNF - 18 kol |
22. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | DNF - 17 kol |
1. | Nico Rosberg | 61 |
---|---|---|
2. | Lewis Hamilton | 50 |
3. | Nico Hülkenberg | 28 |
4. | Fernando Alonso | 26 |
5. | Jenson Button | 23 |
6. | Sebastian Vettel | 23 |
7. | Kevin Magnussen | 20 |
8. | Valtteri Bottas | 18 |
9. | Sergio Pérez | 16 |
10. | Daniel Ricciardo | 12 |
11. | Felipe Massa | 12 |
12. | Kimi Räikkönen | 7 |
13. | Jean-Eric Vergne | 4 |
14. | Daniil Kvjat | 3 |
1. | Mercedes | 111 |
---|---|---|
2. | Force India-Mercedes | 44 |
3. | McLaren-Mercedes | 43 |
4. | Red Bull-Renault | 35 |
5. | Ferrari | 33 |
6. | Williams-Mercedes | 30 |
7. | Toro Rosso-Renault | 7 |