Čtyřnásobný šampion Vettel před dvěma týdny porazil Lewise Hamiltona a Valtteriho Bottase a také v Šanghaji budou oba jezdci Mercedesu jeho největšími konkurenty. Německá stáj totiž v Číně pětkrát za sebou ovládla kvalifikaci a čtyřikrát poté dokázala pole position proměnit i ve vítězství. Navíc Hamilton je tam se čtyřmi triumfy z let 2008, 2011, 2014 a 2015 nejúspěšnějším jezdcem.
Jak se však ukázalo v Austrálii, dosavadní suverénní pozice Mercedesu může být v ohrožení. Ferrari totiž dokázalo připravit motor, kterým může soupeři konkurovat. „Motor je po všech stránkách lepší než loni. Je na tom stejně jako Mercedes, možná i o trochu lepší,“ uvedl na webu F1 Günther Steiner, šéf stáje Haas, která využívá právě motory od italské automobilky.
Před dvěma týdny v Melbourne se také potvrdilo, že díky změnám v pravidlech jsou sice vozy rychlejší, ale kvůli větším rozměrům se hůře předjíždějí. Doplatil na to Hamilton, který se po zastávce v boxech nedokázal dostat před Maxe Verstappena z Red Bullu a nabranou ztrátu na vedoucího Vettela už nedokázal smazat.
„Austrálie byla první závod podle nových pravidel a my jsme měli oba piloty na stupních vítězů. To je podle jakýchkoliv měřítek dobrý výsledek,“ prohlásil ředitel Mercedesu Toto Wolff. „Austrálie byla pro všechny jedna velká lekce, posbírali jsme spoustu informací a celý týden jsme pracovali na zlepšení,“ dodal.
Ani Vettel, který v Číně vyhrál v roce 2009, nechce dělat unáhlené závěry po jednom závodu, přestože v něm Hamiltona porazil o deset vteřin. „Mercedes je pořád největší favorit. Nám se povedl první závod, máme silný vůz, ale pořád je na čem pracovat a co zlepšovat,“ uvedl německý jezdec.
Charakteristika okruhu Shanghai International Circuitdějiště Velké ceny Číny, druhého závodu MS formule 1 Délka trati: 5,451 km. |