Celkovému pořadí mistrovství světa dál vládne Lewis Hamilton. Zvýšil svůj náskok před pronásledovateli, kterými jsou jeho dnešní kolegové na stupních vítězů - Nico Rosberg a Sebastian Vettel.
Hamilton napravil zaváhání z Malajsie, kde skončila vítězná série Mercedesů po osmi závodech. Po 35. vítězství v kariéře vede Hamilton po třech Grand Prix šampionát o 13 bodů před Vettelem, Rosberg má o čtyři body méně.
Vettel si připsal i dotřetice pódiové umístění po přestupu do italské stáje z Red Bullu, čtvrtý byl další pilot italského Ferrari, Kimi Räikkönen z Finska. Ten byl v některých fázích závodu rychlejší než Sebastian Vettel, ale ztrátu, kterou nabral po startu, srazil až těsně před cílem.
Králem Velké ceny Číny byl však někdo jiný. „Tým odvedl dokonalou práci, všechno se dařilo již od pátku. Kontroloval jsem celý závod, udržoval tempo a měl pod kontrolou i Nika (Rosberga). Na konci Grand prix jsem měl ještě rezervu, gumy byly v dobrém stavu,“ sdělil na stupních vítězů usměvavý Lewis Hamilton.
„Před cílem vyjel safety car, ale důležité je, že se nikomu nic nestalo a všechna auta dojela v pořádku do cíle. Takže nemohu s ním být nespokojen,“ hodnotil vítěz nezvyklý závěr závodu.
„Snažil jsem se Lewise dotáhnout, trochu jsem riskoval, ale nevyšlo to škoda. Byl o kousek rychlejší,“ seznal převahu týmového kolegy Nico Rosberg. „Důležité je, že jsme za sebou udrželi Ferrari a nedali jsme jim šanci. Odveta za Malajsii se nám povedla.“
Druhý Rosberg by lehce zklamaný, zato Sebastian Vettel doslova zářil. Už je jasné, Ferrari je hned za loni zcela suverénním Mercedesem, zatímco jezdci Williamsu nestačí.
„Mercedesu jsme byli blíž na měkčí sadě pneumatik, ale na tvrdé sadě koncem závodu byli kolegové z Mercedesu o něco rychlejší a ujeli nám. Nevadí, děkuju všem našim fanouškům, že nám fandili,“ dodal viditelně potěšený Vettel. „Hodně věcí se přes zimu změnilo, užívám si novou šanci i skvělé auto Ferrari a doufám, že se dostaneme blíž Mercedesu,“ dodal před jásajícími tribunami Sebastian Vettel.
Byla to nuda?
Závod jsme sledovali on-line |
Pořadí nejlepších tří jezdců bylo v cíli stejné jako na startu. Tedy jako v kvalifikaci. Závod opravdu nebyl příliš zajímavý a po gejzírů soubojů před čtrnácti dny v Malajsii se pod slunečným šanghajským sluncem odehrávala formulová strategická podívaná.
Mercedesy v čele byly stále kousek před Ferrari, a za jezdci s rudými vozy kroužili Felipe Massa a Valteri Bottas s monoposty Williamsu. Zajímavější bylo sledovat až jezdce za nimi. O poslední čtyři bodované příčky se strhl boj mezi zástupci stájí Lotus, Sauber, Toro Rosso, Force India a Red Bull. Je hodně překvapivé, že piloti rakouského týmu, který v letech 2011-2014 formuli 1 neohroženě vládl, mají problémy získat alespoň nějaké body.
Z přetlačované na konci desítky průběžného pořadí postupně odpadli Daniil Kvjat s vozem Red Bull i Carlos Sainz a Max Verstappen s monoposty Toro Rosso. Motory Renault nejsou spolehlivé, spolu s převodovkou vypovídají poslušnost. Všechny tři vyřadily technické problémy, Verstappena až tři kola před cílem a způsobil tak jediný výjezd zpomalovacího vozu v závodě.
Z týmu středu pole má viditelně nejvyšší rychlost Lotus, který s motory Mercedes vypadá opravdu dobře, ale opět a zase doplatil na to, že nemá spolehlivé jezdce. Romain Grosjean sice tentokrát dotáhl svou snahu až do cíle a slavil sedmé místo, jeho stájový kolega Pastor Maldonado však předvedl jeden ze svých nepochopitelných lapsusů.
Venezuelan se před druhou výměnou pneumatik netrefil do boxové uličky a vjel s autem zcela mimo trať. Než mu pořadatelé pomohli nasměřovat černo-zlatý vůz k jeho mechanikům, ztratil téměř půl minuty. To ho v důsledku odsunulo z bodů až na úroveň trápících se jezdců stáje McLaren - Honda. Dokázal je oba předjet, ale Jenson Button se mu na konci cílové rovinky pokusil předjetí vrátit. Zezadu do něj narazil a Maldonado musel s poničenou zádí svého stroje ze závodu odstoupit.
Nejzajímavější byl start
Po zhasnutí červených světel vyrazil Lewis Hamilton vpřed a okamžitě stočil auto do cesty Nikovi Rosbergovi. Nechtěl riskovat, že se před něj týmový kolega v první zatáčce dostane. Také německý jezdec si svou pozici pohlídal a Sebastian Vettel nedostal šanci jít vpřed.
Pomalejší start měli ze čtvrté a páté příčky jezdci Williamsu, čehož dokonale využil šestý Kimi Räikkönen. Ferrari drželo na studených gumách impozantně a Fin se díky několika povedeným manévrům protáhl jak před Valteriho Bottase, tak před Felipeho Massu. Šlo bezesporu o nejkrásnější okamžik závodu. Do druhého kola již vjížděl Räikkönen na čtvrtém místě. Od té chvíle se s výjimkou zastávek v boxech pořadí na první až šesté příčce neměnilo.
Oba mercedesy v pořadí Hamilton, Rosberg od začátku všem ujížděly a v úvodu závodu to vypadalo, že tentokrát na ně monoposty Ferrari, a zejména vítěz posledního závodu Vettel, stačit nebudou. Po deseti kolech se jezdecké pole stabilizovalo po dvojicích. Za monoposty Mercedesu a Ferrari jezdily oba vozy Williams a za nimi oba Lotusy. Jejich sestava se však kvůli chybě Pastora Maldonada rozpadla.
Na šanci pro Vettela to vypadalo po prvním přezutí pneumatik. Vettelovo Ferrari náhle významně zrychlilo, dokázalo se držet za druhým Rosbergem a chvílemi jeho postavení ohrožovalo. Ztrácet začal také Hamilton, ale Rosberg se k němu nedokázal přiblížit. Mohl za to i aerodynamický vír za autem Hamiltona, frustrovaný Rosberg si stěžoval do vysílačky, že se nemůže dostat blíž než na ztrátu dvou vteřin, protože mu v blízkosti druhého mercedesu okamžitě začnou odcházet pneumatiky.
Druhá zastávka v boxech mu mohla ještě víc v boji o druhé místo pomoci, ale Rosbergův tým okamžitě zareagoval, rovněž vyměnil pneumatiky a rozdíl mězi nimi zůstal větší než jedna vteřina. Na tvrdších penumatikách Vettelovo Ferrari nebylo rychlé, naopak začalo ztrácet a bylo definitivně rozhodnuto.
Kromě již zmiňovaných závad vozů Toro Rosso a Red Bull nevydržela ani převodovka ve voze Force India německého závodníka Nika Hülkenberga. Nejhoršímu týmu s motory Mercedes nebodoval ani druhý jezdec. Sergiovi Pérezovi nepomohl závěrečný výjezd zpomalovacího vozu, protože jako jediný pilot v poli jel na strategii tří zastávek a před cílem měl být rychlejší než jeho soupeři.
Šampionát bude pokračovat hned za týden Velkou cenou Bahrajnu.
1. | Lewis Hamilton | (Mercedes) | 1h39:42.008 min. |
---|---|---|---|
2. | Nico Rosberg | (Mercedes) | +0.714 sek. |
3. | Sebastian Vettel | (Ferrari) | +2.988 |
4. | Kimi Räikkönen | (Ferrari) | +3.835 |
5. | Felipe Massa | (Williams/Mercedes) | +8.544 |
6. | Valtteri Bottas | (Williams/Mercedes) | +9.885 |
7. | Romain Grosjean | (Lotus/Mercedes) | +19.008 |
8. | Felipe Nasr | (Sauber/Ferrari) | +22.625 |
9. | Daniel Ricciardo | (Red Bull/Renault) | +32.117 |
10. | Marcus Ericsson | (Sauber/Ferrari) | +1 kolo |
11. | Sergio Pérez | (Force India/Mercedes) | +1 kolo |
12. | Fernando Alonso | (McLaren/Honda) | +1 kolo |
13. | Jenson Button | (McLaren/Honda) | +1 kolo |
14. | Carlos Sainz | (Toro Rosso/Renault) | +1 kolo |
15. | Will Stevens | (Marussia/Ferrari) | +2 kola |
16. | Roberto Merhi | (Marussia/Ferrari) | +2 kola |
17. | Max Verstappen | (Toro Rosso/Renault) | +4 kola |
18. | Pastor Maldonado | (Lotus/Mercedes) | DNF |
19. | Daniil Kvjat | (Red Bull/Renault) | DNF |
20. | Nico Hülkenberg | (Force India/Mercedes) | DNF |
1. | Lewis Hamilton | 68 |
---|---|---|
2. | Sebastian Vettel | 55 |
3. | Nico Rosberg | 51 |
4. | Felipe Massa | 30 |
5. | Kimi Raikkonen | 24 |
6. | Valtteri Bottas | 18 |
7. | Felipe Nasr | 14 |
8. | Daniel Ricciardo | 11 |
9. | Romain Grosjean | 6 |
10. | Nico Hulkenberg | 6 |
11. | Max Verstappen | 6 |
12. | Carlos Sainz | 6 |
13. | Marcus Ericsson | 5 |
14. | Daniil Kvjat | 2 |
15. | Sergio Perez | 1 |
16. | Jenson Button | 0 |
17. | Fernando Alonso | 0 |
18. | Pastor Maldonado | 0 |
19. | Roberto Merhi | 0 |
20. | Will Stevens | 0 |
1. | Mercedes | 119 |
---|---|---|
2. | Ferrari | 79 |
3. | Williams/Mercedes | 48 |
4. | Sauber/Ferrari | 19 |
5. | Red Bull/Renault | 13 |
6. | Toro Rosso/Renault | 12 |
7. | Force India/Mercedes | 7 |
8. | Lotus/Mercedes | 6 |
9. | McLaren/Honda | 0 |
10. | Marussia/Ferrari | 0 |