Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Úvodním tréninkům v Bahrajnu dominovali Mercedes a Rosberg

Nico Rosberg na trati při prvním tréninku na Velkou cenu Bahrajnu. | foto: AP

1 2016
Německý pilot Nico Rosberg vyhrál oba úvodní tréninky na Velkou cenu Bahrajnu formule 1. V kombinaci obou částí vyhrál o 241 tisícin interní souboj týmových kolegů z Mercedesu nad Lewisem Hamiltonem z Británie.

Konkurence za oběma lídry zaostala o více než sekundu a překvapivě nejvíce se Stříbrným šípům přiblížil další Brit Jenson Button z McLarenu. A neztratil se ani jeho týmový kolega a náhradník za indisponovaného Fernanda Alonsa Stoffel Vandoorne z Belgie, který při debutu v královské automobilové třídě obsadil jedenácté místo.

Spolufavorizovaní piloti Ferrari Kimi Räikkönen z Finska a Sebastian Vettel z Německa se na pátém a šestém místě museli sklonit ještě před Nizozemcem Maxem Verstappenem z Toro Rosso. Vettel navíc odpolední trénink nedokončil, protože byl nucen formuli s technickým problémem odstavit v bezpečnostní zóně. Například Vandoorne za čtyřnásobným mistrem světa zaostal jen o 349 tisícin.

Nic tak zatím nenasvědčuje ohrožení dosavadní nadvlády Mercedesu. Oba jeho piloti v Bahrajnu usilují o prodloužení úspěšných sérií. Rosberg bojuje o páté vítězství v MS za sebou, čímž by vyrovnal Hamiltonovo osobní maximum z předloňského roku. Britskému obhájci titulu naproti tomu jde po triumfech v uplynulých dvou letech o završení vítězného hattricku v bahrajnské GP.

Tréninky na Velkou cenu Bahrajnu

závod mistrovství světa vozů formule 1 v Sáchiru

První trénink: 1. Rosberg (Něm./Mercedes) 1:32,294, 2. Hamilton (Brit./Mercedes) -0,505, 3. Räikkönen (Fin./Ferrari) -1,834, 4. Ricciardo (Austr./Red Bull) -2,167, 5. Kvjat (Rus./Red Bull) -2,247, 6. Hülkenberg (Něm./Force India) -2,307.
Druhý trénink: 1. Rosberg 1:31,001, 2. Hamilton -0,241, 3. Button (Brit./McLaren) -1,280, 4. Verstappen (Niz./Toro Rosso) -1,405, 5. Räikkönen -1,451, 6. Vettel (Něm./Ferrari) -1,649.

Autor:


Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze