Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Po německých jatkách si elita autokrosu spraví chuť v rokli

DOMÁCÍ NADĚJE. Václav Fejfar byl letos už dvakrát na druhém místě. Na domácí trati mu jde o jubilejní 30. vítězství v seriálu autokrosového mistrovství Evropy. | foto: Jan Strouhal, MAFRA

4 2014
Velkolepá podívaná pro natěšené fandy autokrosu, alespoň jedno vítězství pro české barvy a léčivá náplast pro mnoho jezdců rozzlobených po německém masakru. Kdyby se tato tři přání podařilo splnit na čtvrtém závodu autokrosového seriálu mistrovství Evropy, pořadatelské závodiště ve Štikovské rokli u Nové Paky by bohatě splnilo pověst vrcholného podniku sezony.

Popravdě: překročit stín Matschenbergu, kde se jelo před týdnem, nebude nikterak obtížné. Tamní organizátoři to podle pilotů absolutně nezvládli. „Tolik rozbitých aut a zničené techniky jsem ještě nikdy neviděl,“ řekl pětinásobný mistr republiky Jaroslav Hošek, který patří k favoritům královské kategorie Super Buggy. „Traťoví komisaři nechali pokračovat závod i přes nespočet havárií, v několika případech dokonce se zraněním jezdců. Bylo to šokující a do kolen mě dostalo doporučení od činovníků, abychom jezdili pomaleji,“ doplnil hradecký jezdec Ladislav Brožek, který po jím nezaviněném karambolu mezi plechovými vozy nedojel do cíle.

Jisté je, že diváci ve Štikovské rokli bouřlivě oslaví jakoukoli českou medaili, ale v případě Václava Fejfara by to platilo nejméně dvojnásob. Nejenže je tu doma, ale jde mu o jubilejní 30. vítězství v evropském seriálu.

„Já se sice v žádném případě nebudu svazovat výsledkem, ale vyhrát zrovna tady by bylo něco speciálního. Na 30. vítězství ale raději nemyslím,“ uvedl Fejfar, který v Německu dojel druhý za letos ještě neporaženým Maďarem Káraiem.

Právě Fejfar k velkolepé podívané přispěl už před závodem. Stal se totiž hlavním poradcem traťových změn, které mají přispět ke zrychlení a lepšímu předjíždění. „Určitě jsem po trati neběhal s krumpáčem, spíš jsem poradil očima jezdce, kde by bylo potřeba zhutnit, ubrat anebo narovnat zatáčku.“ Specifika rokle však zůstala zachována: trať měří 930 metrů, nabízí hlínu, jíl i písek, ale rovněž v celém seriálu nejprudší stoupání i klesání. Z jednoho místa diváci mohou vidět asi dvě třetiny okruhu.

U Nové Paky se evropský šampionát jezdí nepřetržitě již od roku 1980. Řada jezdců najížděla do místního depa rovnou z německých „jatek“. Mezi 120 přihlášenými autokrosaři nechybí nikdo ze širší špičky a velký zájem dokonce způsobil, že v kategoriích Buggy 1600 a Super Buggy se kromě finále A a B pojede i „céčko“.

Motory se rozburácí v sobotu od devíti hodin, kdy začínají volné tréninky. Po nich následují měřené tréninky a od 16 hodin první závodní den vyvrcholí rozjížďkami. Nedělní program zahájí v 9.30 druhé rozjížďky, následuje představení jezdců a třetí jízdy. Série o umístění zahájí od 15.15 „céčka“ a kolem 16. hodiny začnou vozy najíždět na start velkých finále.







Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze