"Pro tuto pole-position jsem riskoval opravdu hodně. Byl jsem včera hodně dlouho na trati, abych si můj čas proti Gutierrezovi pojistil a stálo mě to hodně pneumatik. Možná, že toho dnes budu litovat, ale taková byla naše taktika. První pole v Malajsii jsem nevyužil, dnes jdu do závodu s větším klidem," za takových podmínek nasedal do kokpitu před sobotním závodem nejrychlejší kvalifikace Davide Valsecchi.
Jezdec stáje DAMS v Bahrajnu již dříve vyhrál – bylo to v jeho mistrovské kampani v GP2Asia. Jeho rivalové se za ním seřadili v pořadí Gutierrez, Nasr, Leimer a Cecotto. Ano, synovi bývalého pilota F1 a mistra světa motocyklů Johnnyho Cecotta jakoby „případ Král“ dodal na rychlosti a Johnny junior se kvalifikoval tak daleko vpředu, jako nikdy před tím. Jeho týmový kolega a náhrada za českého jezdce u Addaxu, Dani Clos, ztrácel na Valsecchiho téměř sekundu a byl třináctý.
Relativně podivnou atmosféru kolem okruhu v poušti (z kolem čtyř set diváků, kteří sledovali kvalifikaci F1, jich na hlavní tribuně zůstala asi polovina) využil Valsecchi k výbornému startu a okamžitému úprku před zbytkem pole. Gutierrez, výborně naladěný Cecotto, Nasr a Razia museli od prvních metrů polykat prach a písek jeho žluté dallary. Sérií rekordních kol demonstroval Valsecchi, kdo je nejrychlejším synem pouště a nekompromisně se odpoutal od pronásledovatelů, zatímco Cecotto překvapil vyrovnanou jízdou v Gutierrezově závetří.
Po osmi kolech potvrdil Luiz Razia, že jeho vítězství v Malajsii nebylo náhodné. Posunul se před Nasra na čtvrté místo a začal útočit na Cecotta. Již po třetině závodu ovšem zabočili jezdci na pozicích dvě až čtyři současně k výměně pneumatik do boxů – a i to hrálo Raziovi do karet. Mechanici ART-Lotusu a Addaxu totiž selhali, zatímco u Ardenu vše proběhlo dle přání: na trat´ se Razia dostal před Gutierrezem a Cecottem. Ještě lépe ale načasovali své stopy Chilton s Caladem, kteří se posunuli před tuto trojici.
Kolem poločasu závodu, když mělo celé pole "přezuto", vedl Valsecchi o 12 sekund před divokou skupinou sedmi monopostů ve složení Calado-Razia-Chilton-Gutierrez-Nasr-Cecotto-Clos. Souboj těchto borců nemohl skončit jinak, než nehodou: byli to Nasr a Cecotto, kteří se srazili a postarali se o neutralizaci závodu, která připravila Valsecchiho o jeho náskok.
Závodit se znovu mohlo po úklidu trati až 13 kol před koncem. Valsecchiho štěstí při tom bylo, že Calado nechtěl pustit Raziovi svou druhou pozici bez boje. Ital mohl ostatním opět lehce ujet.
Brazilec Razia potřeboval čtyři kola, než se dostal před britského nováčka, Valsecchi ovšem reagoval na nového soupeře v zádech dalším rekordním kolem a postaral se tak o rozhodnutí.
O třetí místo se až do posledního kola přetahovali Chilton s Gutierrezem a na stupínek vítězů se vedle Valsecchiho a Razii nakonec povedeným manévrem dostal Mexičan.
Na bodovaných místech se v Bahrajnu objevilo po výborném výkonu několik nových tváří: Tom Dillmann skončil šestý, Fabio Onidi si osmým místem zajistil pole-position pro zítřejší sprint, Indonésan Rio Haryanto se radoval z prvních bodů kariéry a Brandon Hartley, který narychlo zaskakoval za Lancastera (Britovi došly jako Královi peníze), získal bod pro stáj Ocean.
Výsledek závodu GP2 v Bahrajnu:1. Davide Valsecchi (It.) DAMS |