Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Valoušek zvládl barumku skvěle. Dojel třetí a vykročil za titulem

Ve fabii jede zlínskou Barum Rally Pavel Valoušek s navigátorem Zdeňkem Hrůzou. | foto: Jan Karásek, MAFRA

30 2010
Šampaňské ještě nechladí. Ale dobře ví, že titul je blízko. A hlavně že zbytečná havárie z Rally Bohemia, která dala šanci jeho rivalům, je zapomenuta. Pavel Valoušek na domácí Barum rally výrazně nakročil k českému titulu. Bronzová příčka jej nadchla. Ale ještě větší radost měl z toho, že ovládl klasifikaci českých jezdců a zvýšil svůj náskok v průběžném pořadí.

Člen Škoda Delimax Teamu má před druhým Václavem Pechem čtrnáctibodový náskok. To znamená, že pokud poslední zářijový víkend v Příbrami dojede nejhůře třetí, získá titul.

"Máme to dobře rozjeté," lebedí si Valoušek, kterého ve Škodě Fabii S2000 navigoval Zdeněk Hrůza. "Ale rozhodne se až v Příbrami," upozornil Pech, který může Valouška ještě připravit o titul. Naopak obhájce Roman Kresta už je po havárii ze hry.

Přitom v polovině první etapy na tom Valoušek nebyl zrovna nejlépe. Stejně jako Krestu jej na Trojáku zasáhl hustý déšť. Zvolil opatrnější jízdu než úřadující šampion.

Na rozdíl od něj úsek projel, jenže nabral obrovskou ztrátu. Za Pechem v tu chvíli zaostával o minutu a 8 vteřin. "Nevěřil jsem si a od toho se odvíjelo moje tempo," přiznal Valoušek.

"Neměl jsem optimální pneumatiky, navíc jsem s fabií na mokru nikdy nejel." Ale už ve večerním servisu bylo všechno jinak. Závodník z Otrokovic manko téměř smazal, rozdíl klesl na necelých 11 vteřin. Na vině byla opět špatná volba pneumatik, tentokrát na ni doplatil Pech.

"Podle předpovědi nemělo pršet, tak jsme šli do rizika a obuli tvrdou směs," popsal Pech, který řídí produkční mitsubishi. "Jenže na všech čtyřech vložkách zapršelo, měli jsme problém udržet se na cestě." Oba rivalové věděli, že výsledky barumky výrazně promluví do bitvy o titul. V neděli proto jeli naplno.

Valoušek se ráno dostal před Pecha, který mu to vzápětí vrátil. "Oba jsme jeli nadoraz a přetahovali se o desetinky," shodli se. Rozhodnutí padlo při prvním průjezdu Pindulou. Pech těsně před cílem vylétl z trati a trefil sloupek.

Na soupeře ztratil 37 vteřin, další manko nabral kvůli penalizaci za pozdní výjezd ze servisu. "Pak už nemělo cenu spěchat, zvolnili jsme. Šlo jen o to, abychom si udrželi druhou pozici v českém mistráku," podotkl Pech.

"Pro nás bylo důležité, že jsme chytili tempo," usmíval se Valoušek. Po posledním servisu byl šestý, ovšem během závěrečných čtyř testů se posunul až na bronzovou příčku. Pomohl mu výpadek lídra Kopeckého ve fabii i technické problémy Francouze Bouffiera a Brita Meeka v peugeotech.

"Je mi jich líto, raději bych je porazil v přímém souboji na trati," ocenil Valoušek výkon soupeřů. "Snažil jsem se jet koncentrovaně, abych neudělal žádnou chybu. To se povedlo, třetí místo je parádní. Vůbec jsem v něj nedoufal."

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze