Výsledkově se Rossi stal Schumacherem formule 1. K titulům ve třídách 125, 250 a 500 získal letos hladce prvenství v kubatuře MotoGP. Přinejmenším dva rozdíly mezi ním a Schumacherem se však najdou. Ačkoli Rossi vyhrává na jakémkoli okruhu, na suchu i na vodě, nikdy nenudí. Nestartuje pokaždé jako první, někdy chybuje a pak o vítězství nádherně bojuje. A rozhodně není chladný jako Schumacher. Nechá se zarůst tak, až mu matka musí pohrozit, že ho nepustí k sobě domů, pokud se nezkulturní. Před startem dělá do kamery grimasy a pak objede vítězné kolečko s nafukovací pannou, hozenou z hlediště. "Rossi je klaun. Hravý, vtipný, svobodný, bezdětný. Otázka, zda má přítelkyni, zaměstnává jeho fanynky dnem i nocí," napsal německý sportovní časopis Kicker.
U Hondy bere Rossi osm milionů eur za sezonu, pětkrát méně než Schumacher. Zatímco Němec se před světem ukrývá ve Švýcarsku, kde žije v rodinném klidu, Rossi jako náhradní domov zvolil Londýn "kvůli daním, nočním klubům a obchodům s botami, které sbírám".
Právě z Británie přišly dvě šance, jež mohou Rossiho v budoucnu odlákat ze dvou kol na čtyři. V listopadu se Ital zúčastní Britské rallye, posledního závodu mistrovství světa, s továrním vozem Peugeot 206 WRC a Carlem Casinou, bývalým spolujezdcem mistra světa Mikiho Biasiona. Rallye poznal už na dvou volných soutěžích - Závodě šampionů na Kanárských ostrovech a Bettegově memoriálu v Boloni. Ve vylučovacích jízdách skončil vždy ve čtvrtfinále.
A tým British American Racing, který stejně jako Ital jezdí s motory Honda, nabídl, že si Rossi může kdykoli vyzkoušet vůz formule 1. "Rallye považuji za vrchol automobilového závodění. Formule 1 je zato velká nuda," řekl Rossi v nedávném rozhovoru pro Eurosport. Ke všemu Ital nesnáší tabákové firmy, které však stále patří k vůdčím sponzorům formule 1 včetně týmu BAR. Na svém motocyklu má Rossi jako hlavního sponzora italské pivo.
Jak Ital uspěje v autech? Nečekejte zázrak, bude to pro něj jiná práce. Pouze Brit John Surtees byl mistrem světa na motocyklech a poté ve formuli 1. Schumacher dokonce tvrdošíjně odmítá rallyeový vůz zkusit s tím, že je to příliš nebezpečné. Rossi zůstane i příští rok u motocyklů, ale odvaha vsadit své jméno jinde se cení.