Trio Petr Válek, Gottfried Cepin a Hanes Gsell suverénně zvítězilo, což se sice vzhledem ke špičkovým parametrům čekalo, ovšem obrýlený Ostravan si užil. "Byl to pro mě vrchol kariéry. Jednak jsem závodil s nejrychlejším vozem v kariéře a hlavně jsem se před stájí dobře uvedl. To je pro moji budoucnost velmi důležité," líčí Petr Válek, který s rakouskými kolegy v Brně odkroužil 151 okruhů.
Kolik bankovek musel Válek a jeho sponzoři za pronájem na závod a předchozí testování z peněženky vytáhnout, není věcí veřejnou. Z podobných případů ze zahraničí lze částku odhadovat na sto tisíc marek, čili bezmála dva miliony korun.
Válek, který v posledních letech jezdil vrchy a vytrvalostní závody s BMW M3 týmu Vonka Racing a ještě dřív závodil v Národní formuli, nyní připravuje příští sezonu. Věří, že si s rakouskými kolegy plácne, sponzory má domluvené, takže vše je v tuto chvíli na dobré cestě.
"Pan Renauer byl se mnou spokojený a naší spolupráci téměř nic nebrání," míní Válek. S Josefem Renauerem se zná ještě z doby, kdy se na příměstské trati Havířov-Šenova jezdily mezinárodní závody. Renauer na kdysi populární dráze startoval častokrát.
Pokud se Petru Válkovi vstup do šampionátu podaří, čeká jej nabitá sezona více než deseti podniků v Evropě a v Jižní Africe. Závody trvají dvě a půl hodiny. Tým Renauer působí ve slabší divizi SR 2, ovšem jeho vůz tampolli má i tak úctyhodný výkon - přes čtyři sta koní. "Je to požitek, krotit takovou sílu," dodal Petr Válek, který má šanci být po Josefu Kopeckém a Robertu Perglovi třetím Čechem ve světovém mistrovství sportovních vozů.