Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Valašskou rally ozdobí test na kopřivnickém polygonu

Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou dojeli před rokem na Valašské rally šestí a také letos patří ke kandidátům na přední umístění. Loňskou Škodu Fabii S2000 přitom vyměnili za Škodu Fabii WRC. | foto: Jiří Zaňát, Zlinpress Production

15 2016
V letech 1997–99 to bývala velké atrakce Barum rally. Rychlostní zkouška na tatrováckém polygonu v Kopřivnici lákala desetitisíce diváků. Po dlouhých sedmnácti letech se tento test, i když v odlišné podobě, vrací na vrcholnou scénu. Do svého harmonogramu ji zařadili pořadatelé Valašské rally, která v sobotu zahájí domácí motoristickou sezonu.

„Věřím, že se to setká s úspěchem. Rádi bychom areál využívali dlouhodobě,“ poznamenal předseda organizačního výboru Rocksteel Valašské rally Jaromír Tomaštík.

Hlavním důvodem, proč se závodní kolona vrací do Kopřivnice, přitom není nová zkouška. Pořadatelé totiž hledali vhodný prostor na servisní areál. Dosud využívaná místa ve Valašském Meziříčí nejsou dostatečná velká. A od přesunu servisního zázemí byl už jen kousek k obnovení oblíbeného testu.

„Divácky to určitě bude atraktivní,“ nepochybuje Tomaštík. „Budou tam ale platit přísná pravidla. Přístupná budou pouze čtyři divácká místa. Lidé se nebudou moci pohybovat libovolně po areálu.“

Pamětníci se ovšem návratu původního testu nedočkají. Tehdejší zkouška byla okruhová, což letos nepřipadá v úvahu. Soutěž je součástí tzv. Rallysprint série, která okruhové testy nepovoluje.

„Kvůli tomu jsme museli vybudovat několik set metrů nové silnice, aby úseky na sebe navazovaly,“ poznamenal Tomaštík.

„Erzeta“ měří lehce přes sedm kilometrů a pojede se dvakrát. Sami závodníci se na ni těší a zároveň tuší, že rozhodne, i když je z celého harmonogramu nejkratší.

„Okruh je krásný. Vede po pěkném asfaltu, je hodně technický a plný obtížných zatáček,“ popsal zlínský pilot Egon Smékal, který loni Valašku ve své kategorii vyhrál.

„Chvílemi budeme mít zamotané ruce,“ přidala se Pavlína Tydlačková, jedna ze tří ženských účastnic za volantem.

Kromě kopřivnického polygonu nabízí Valaška ještě jeden návrat. Po letech se znovu pojede oblíbený úsek kolem přehrady Bystřička. „Podařilo se nám dohodnout s obcemi i vedením chráněné krajinné oblasti,“ libuje si Tomaštík.

Valašská rally je stejně jako v loňském roce součástí Rallysprint série. To znamená, že do celoročního šampionátu můžou bodovat pouze vozy s jednou poháněnou nápravou. Na startu i tak budou silné modely. O absolutní prvenství by měli usilovat hlavně první 4 jezdci ze startovní listiny - Roman Odložilík ve Fordu Fiesta R5, Jan Černý a Nor Petter Kristiansen ve Škodě Fabii S2000 a Martin Vlček ve Škodě Fabii WRC.

„Chci se zlepšit na asfaltu, v plánu mám kompletní české mistrovství,“ vysvětlil Kristiansen důvod svého startu.

Mezi favority v hlavní kategorii patří Egon Smékal v Citroënu DS3, Patrik Rujbr a Karel Mika v Renaultu Clio či Petr Zedník ve Fordu Fiesta. Pořadatelé celkem evidují 107 posádek z pěti zemí. První vůz se na trať vydá v sobotu před devátou z Kopřivnice, cíl je těsně před sedmnáctou hodinou ve Valašském Meziříčí.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze