Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Trocha nervozity tam je, přiznává Pech před Valašskou rallye

Plzeňská posádka Václav Pech - Petr Uhel se poprvé v ostrém závodě představí s vozem Ford Fiesta R5. | foto: http://www.vaclavpech.cz

23 2017
Pro posádku plzeňského EuroOil Invelt teamu to bude o víkendu velká premiéra. Automobilový pilot Václav Pech se spolujezdcem Petrem Uhlem se poprvé v ostrém závodě představí s vozem Ford Fiesta R5.

Na tratích v okolí Kopřivnice se uskuteční první podnik domácího šampionátu – Valašská rallye, která se do seriálu mistrovství ČR vrací po pětileté přestávce.

„A my to vítáme. Valaška určitě patří do velkého mistráku,“ těší se sedminásobný český šampion.

Jaké jsou jeho pocity před premiérou s novým vozem?
„Je tam trošku nervozity. Čekáme na první měřený úsek, abychom viděli, jak na tom opravdu jsme v porovnání s naší konkurencí. Pak doufám, že už to všechno opadne,“ přiznal Pech ještě doma v Plzni. Na Valašsko se i kvůli možným komplikacím na D1 vydal žlutomodrý konvoj včera v poledne.

„V klidu se vyspíme a od čtvrtka ráno už nás čeká trénink na trati,“ těší se čtyřicetiletý jezdec.

Auto už je stoprocentně vyladěné na úvodní závod?
Ještě teď v týdnu jsme dodělávali poslední úpravy. Hlavně na tlumičích, s čímž nám pomáhají kluci z plzeňské firmy Invel, která sídlí ve škodovce. Udělali narychlo péra, která by z Anglie šla tak čtrnáct dnů. Ještě to otestujeme.

Co vám dosavadní testy s fordem ukázaly?
To auto je hodně multifunkční, jestli se to tak dá říct. Má třeba hrozně variant v nastavení podvozku. Teď jde o to, co nejlépe vše přizpůsobit mým potřebám, aby vůz správně zatáčel, brzdil. Teď máme finální nastavení, které se nám jeví jako nejlepší. Samozřejmě na tom budeme pracovat i v průběhu závodu, budeme auto dál ladit.

V čem by tedy měly být přednosti fiesty?
Fantasticky brzdí, až jsem byl překvapený, na jak krátké vzdálenosti se dá zpomalit. To jsem u jiného auta nezažil. Dobře se v něm řadí, padá to tam samo. Podvozek je taky dobrý, krásně to tlumí. Teď jde o to, všechno ještě sladit s mým výkonem.

Auto se tedy zdá být v dobré kondici. Jak jste na tom vy osobně?
Snažil jsem se makat na sobě co nejvíc, zhubnul jsem skoro deset kilo. Za řadu posledních let jsem na tom nejlépe. I když musím přiznat, že v posledních 14 dnech už jsem musel dietu porušit, protože jsem byl ze všeho vysílený a potřeboval jsem nabrat nějakou energii.

Stihl jste při všech těch svých testech vůbec sledovat, co se děje u konkurence?
Musím říct, že je mi to úplně jedno, soustředíme se jen na nás. Až první vložky ukážou, kde jsme schopní se pohybovat. Konkurence bude opravdu velká a to je jenom dobře. Je to pro nás jezdce obrovská motivace a lákadlo pro diváky. Doufám, že se nebude závodit jen o první místo, jako to bylo kolikrát v minulosti, ale bude vyrovnaný boj třeba o prvních pět příček.

Kde hledat tedy vaše ambice před prvním závodem?
Tu odpověď nechám otevřenou. Samozřejmě, že bychom chtěli vyhrát. Co si budeme nalhávat, ale jsem realista. Dost dlouho jsme na té úplné špičce nezávodili, takže bude hrát určitou roli i nakolik jsem schopný se s tím vyrovnat. Musíme počkat až na první erzety, které ukážou, jestli můžeme jet o příčky nejvyšší.

Valašská rallye se vrátila do domácího šampionátu po delší době. Uvítal jste to?
Ano, je to legendární soutěž. I když se letos malinko změnil koncept rychlostních zkoušek, které bývaly strašně těžké. Jezdilo se v krásných valašských kotárech, jak se tam říká. Teď to hodně pořadatelé směřují na tatrovácký polygon do Kopřivnice, který jsem zažil při Barumce v roce 1998. Bude to nesmírně divácky zajímavé i bezpečnější, ale nebude to ta klasická Valaška.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze