Jenže tentokrát zamíří na východ, do okolí slovenského Púchova. Na přelomu dubna a května příštího roku se uskuteční Rallye Matador - Valašská rallye.
„Soutěže se konaly v týdenním intervalu, česká i slovenská federace se dohodly na jejich spojení. Společná rallye už má termín, bude součástí mistrovství Evropy, českého i slovenského šampionátu. Její uspořádání nemůže zhatit nic, snad jen přírodní pohroma,“ řekl ředitel Valašské rallye Miroslav Hošák.
„Momentálně si rozdělujeme kompetence,“ dodal.
Impuls vzešel ze slovenské strany. Tratě v okolí Púchova jsou neuvěřitelně rychlé, průměry překračují povolené limity.
Letos na to doplatil například Jan Kopecký, který těžce havaroval. Ambiciózní slovenští pořadatelé proto hledali způsob, jak soutěž zatraktivnit. „Určitě to není špatný nápad. Slovenské tratě jsou velice rychlé a uklouzané, zatímco na Valašsku se jede po dobrém asfaltu, testy jsou mnohem kvalitnější,“ poznamenal Kopecký.
„Jedná se o rozhodnutí pořadatelů, nepřísluší mi komentovat ho. Jen si myslím, že kvalitě soutěže to neprospěje,“ uvedl naopak jezdec Petr Poulík z Rýmařova, duchovní otec myšlenky, aby se Valašská rallye vydala na Jesenicko.
Pro pamětníky není avizovaná česko-slovenská soutěž ničím novým. V letech 1986 a 1987 se konala Barum Tríbeč rallye, jež vedla v obou částech bývalé federace.
Také vsetínští pořadatelé mají zkušenosti se slovenskými testy. V roce 1993, tedy po rozpadu společného státu, se čtyři zkoušky uskutečnily na Slovensku.
Na rozdíl od roku 1993 nemusí v příštím ročníku jezdce trápit celní procedury. Soutěž začne v Púchově 30. dubna přejímkami a shakedownem, na Vsetínsko zamíří 1. května. Ve stejný den vstupují obě země do Evropské unie, hranice zmizí.
„Vyšlo to náhodou na stejný termín. Ale i kdyby dál fungovaly hranice, žádný problém bych v tom neviděl. Minule jsme soutěž zvládli bez problémů. Šlo jen o otázku dohody mezi celnicemi,“ poznamenal Hošák, který hodlá do programu zařadit víc testů v okolí Vsetína.