„Chceme, aby si jezdci více zazávodili, aby se zvedla sportovní hodnota závodu a také diváci aby si přišli na své,“ komentoval změny ředitel AAA Auto Valašské rallye Miroslav Hošák. „Také proto žádný test nebude měřit méně než dvacet kilometrů,“ dodal.
Stejně jako v minulých dvou letech bude centrum závodu ve Valašském Meziříčí. Šest rychlostních zkoušek první etapy se odehraje v jeho okolí, poblíž Hranic na Moravě a Bystřice pod Hostýnem.
Také druhá etapa bude obsahovat šest měřených úseků, soutěžní konvoj se přesune do Šternberku. Servisní zóna bude v depu populárního závodu do vrchu Ecce Homo. Trať slavného vrchařského závodu však soutěžní auta minou. Posádky zamíří až k Rýmařovu do míst, kde se před dvaceti lety jezdila Rallye Sigma.
„Rychlostní zkoušky v oblasti Nízkého Jeseníku budou patřit k ozdobám českého šampionátu,“ předpokládá Hošák. Trať závodu by měla měřit necelých 600 kilometrů, zhruba třetina tvoří rychlostní zkoušky. Na rozdíl od světového trendu pořadatelé počítají s nočními rychlostními zkouškami.
„Trochu se vymykáme, ale noční rychlostní zkoušky nepostradatelně patří ke kouzlům naší soutěže,“ poznamenal Hošák. Organizátoři počítají s kompletní českou špičkou včetně Romana Kresty na peugeotu a úřadujícího mistra republiky Václava Pecha s fordem.
Letošní novinkou nebude jen trať, ale také generální partner. Společnost Slovnaft, která omezila své motoristické aktivity, střídá AAA Auto.