"Tu letošní jsme nakonec povolili, ale aby auta mohla projet městem Štramberk, dali jsme pořadateli sedm podmínek," podotýká Socha.
"Nejsem si jist, že je všechny splnil. Měli zajistit větší bezpečnostní opatření, ale předevčírem měli závodníci něco jako trénink. Volalo mi kvůli tomu několik lidí. Říkali, že to není trénink, ale závod za plného provozu," stěžuje si.
"U seznamovacích jízd byla i policie s radary. Všechno bylo v pořádku, nezaznamenal jsem ani jednu stížnost," brání se ředitel Valašské rally Miroslav Hošák a připomíná, že i starostové můžou udělat něco pro to, aby byla bezpečnost na závodní trati dodržena. "To není jenom na pořadatelích," dodává.
Starosta Štramberku si hlavně přeje, aby se nikomu nic nestalo. "Pokud něco nebude v pořádku, tak vám garantuju, že ve Štramberku je to poslední automobilová akce," dodává Socha rozhodně.
Ani starostce nedaleké obce Rybí se automobilová soutěž příliš nezamlouvá. "U nás už bude počtvrté. Do obce to přiláká turisty, ale právě ti nám tu nechávají hromady odpadků. Navíc vidí, že máme krásné cesty. Řeknou si: Proč bychom si taky nezajezdili? Je to adrenalin, vzrůšo. Zákaz vjezdu se nenosí, tak jezdí, kde nemají. Válčíme s tím. Je to u nás napínavé," sděluje starostka Marie Janečková.
O průjezdu automobilů jednali rovněž novojičínští radní, kteří zamítli požadavek pořadatelů na průjezd po místních silnicích v místní části Straník. "Organizátoři poté uvedli, že trasu změní a ve Straníku využijí silnici třetí třídy, která je v majetku krajského úřadu," uvedla novojičínská mluvčí Marie Machková a dodala, že délka trati přes Straník se tak snížila na pětinu.
Samotným závodníkům nevadí, že soutěž překročí hranice Valašska. "Ani se nedivím, že se jede jinde než na Vsetínsku. Uspořádat automobilovou soutěž je rok od roku těžší, pořadatelé se musejí přizpůsobit situaci," říká čtyřnásobný vítěz soutěže Roman Kresta.