Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pech v San Marinu sedne do porsche. Změní vůz i po sezoně?

Václav Pech při Rallye Příbram. | foto: Ján Honza

8 2015
Nevyhrál ani jeden závod mistrovství České republiky, v celkovém pořadí se musel spokojit s druhou příčkou za Janem Kopeckým, poslední podnik Rallye Klatovy nedokončil. Přesto vypadal Václav Pech, jezdec plzeňského EuroOil teamu, v servisní zóně v Janovicích nad Úhlavou po posledním ostrém závodu moc spokojeně. A zároveň už spřádal plány nejen na konec roku, kdy ho čekají ještě tři atraktivní exhibice, ale především na příští sezonu.

V ní by chtěl opět doma útočit na příčky nejvyšší a stále ho láká prosadit se na mezinárodní scéně. Dokonce uvažuje o změně vozu. „Miník je momentálně na doraz svých možností, jako bylo kdysi Mitsubishi Evo IX,“ prozradil Pech v rozhovoru pro MF DNES.

Po dvou letech vás Jan Kopecký sesadil z mistrovského trůnu. Jaké jsou pocity po právě skončené sezoně?
Fantastické, opravdu. V celém týmu vládlo obrovské nadšení. Byli jsme jediným konkurentem tovární škodovky. Sváděli jsme s Honzou vyrovnané souboje, i když jsme byli pokaždé druzí, oni museli o prvenství tvrdě bojovat.

Vidíte, spíš jsem čekal, že budete malinko zklamaný.
Ne, vůbec. I druhá příčka po takhle vyrovnaném boji nás těší. Možná ještě víc, než kdybychom bez boje vyhráli titul a konkurenti dojížděli tři minuty po nás.

Kdy jste cítil, že jste měl nejblíž k tomu, abyste Kopeckého s novou fabií porazil?
Na Krumlově jsme vedli až do poslední erzety. Jenže kilometr před cílem jsem udělal jezdeckou chybu a vjel do louky, ztratil tam patnáct vteřin a dojel o čtyři druhý... No a pak v Hustopečích, kde jsem se na základě informací od meteorologů špatně rozhodl. Zvolil jsem mokré pneumatiky, bohužel nezapršelo a já tak přišel o velký náskok.

Letošní sezona pro vás ale ještě nekončí. Co vás čeká?
Už jedeme do San Marina, kde nás čeká Rallye Legend s vozem Porsche 997 GT3 RS, se kterým bychom mohli příští rok startovat. No a pak je v listopadu tradiční Setkání mistrů v Sosnové a Pražský rallyesprint, oba závody pojedeme s miníkem.

Je tedy možné, že to budou poslední dva závody, v nichž vás diváci mohou ještě vidět s Mini John Cooper Works S2000?
Ano. Ale teprve po San Marinu se rozhodneme, jestli s Porsche pojedeme i český mistrák. Musím si být jistý, že to auto umím řídit. Minimálně bychom s ním rádi absolvovali příští rok sérii GT Cup, kterou jel letos třeba Delecour. Majitel firmy Invelt, pan Jirovec, o to hodně stojí a pro nás je to velká výzva.

Co vás vede k tomu, že uvažujete o změně vozu?
Miník je momentálně na doraz svých možností, jako bylo kdysi Mitsubishi Evo IX. Cítím, že jdeme moc do materiálu, stojí velké peníze auto na závody připravit. Ta karoserie je pět let stará, ostatní mají každý rok nové, tovární tým Škody dokonce na každý závod. My máme problém auto udržet v chodu, ve správné kondici.

V Čechách už jste toho vyhrál v kariéře dost, hodně vás láká možnost prosadit se i na mezinárodní scéně?
Je to výzva. Nejen pro mě, pro celý tým. Chceme vyrazit někam ven a uvidíme, jak nám to půjde. Nejdřív se ale musím naučit to porsche ovládat.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze