Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Netypická role pro Pecha. Jiní už závodí, on teprve míří k mechanikům

Václav Pech | foto: Ota Bartovský, MAFRA

28 2016
Zlín Zatímco čelo startovní listiny už dávno závodí na rychlostních zkouškách, Václav Pech ve stejnou chvíli teprve přijíždí do servisu ke svým mechanikům. Mnohonásobný mistr republiky v automobilových soutěžích se na Barum Czech Rally Zlín musí smířit s hodně nezvyklou roli. Jede až se startovním číslem 91, čili hodinu a tři čtvrtě za prvním autem na trati.

„Není to nezvyk,“ snaží se Pech s nadhledem komentovat situaci. „Jedeme první před nějakým startovním polem, před námi je mezera. Pohoda.“

Netypická situace je způsobena tím, že plzeňský pilot řídí vůz Porsche 997 GT3, které má pouze národní homologaci. Jenže Barumka patří do mistrovství Evropy, takže kontinentální pravidla mají přednost. Proto se na trať nejprve vydají všechna auta s evropskou homologací a po několikaminutové přestávce jede národní pole.

„Má to jeden efekt. Spousta diváků nepřejíždí na jiné testy, ale čeká až do konce, než přijede Venca,“ všiml si fanoušek Roman ze Vsetína.

Pech přitom ukazuje, že i se svým vozem umí být pořádně rychlý. V hodnocení všech aut na trati patří do elitní desítky. Na známé zkoušce ve Slušovicích dokonce dvakrát zajel třetí čas absolutně.

„Myslel jsem, že zrovna tam budeme dost ztrácet, protože auto tam hrabalo,“ poznamenal Pech.

Naopak na lesních úsecích, kde se jede po hodně rozbitých a úzkých cestách v koleji, nabírá větší ztrátu. Přesto se pokaždé vešel do Top Ten.

„Vím, že se tam dát jet rychleji. Ale musím jet tak, abych auto udržet na cestě,“ připomněl, že pro jeho porsche jsou vhodnější hladké a čisté asfalty. „Na tuto rozbitou trať není naše auto stavěné.“






Suunto Ambit3 SportSuunto Ambit3 Sport

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze