Po „miníkovi“, který Pech pilotoval v minulých sezonách, jsou teď fanoušci natěšení na nový vůz. A v očekávání je i sám pilot. Však má jeho tým plné ruce práce. „Nastavujeme podvozek. Přemýšlíme, jaké zvolit pneumatiky,“ popisoval nadšeně 39letý jezdec, jenž stojí na začátku nové éry. „Bude to ještě dlouhá cesta učení. Po dvaceti letech ježdění ve čtyřkolce bude strašně těžké zapomenout některé návyky.“
Minulý týden Pech absolvoval v Bělé pod Bezdězem první ostrý test. „Máme dobře nakročeno. Ukázalo se, že jsme se vydali správnou cestou.“ Příští středu se už plzeňský EuroOil Invelt team přesouvá na Klatovsko.
Dá se už teď říci, v čem bude největší rozdíl při řízení porsche oproti mini nebo mitsubishi?
Na to je ještě brzy, to ukážou až samotné závody. Já měl největší strach, abych to auto uřídil a neměl jsem problém se zadním náhonem. Jestli budu schopný opřít se do něj.
A jaké jsou tedy pocity po prvním testu?
Zatím se to jeví dobře, i když si pořád zvykám. Žádný zásadní problém nemám, auto jede čitelně. Nadšený jsem z výkonu motoru, který je asi o třetinu větší než u miníka.
Nemůže být ale právě ten větší výkon v technických pasážích spíš na škodu?
Samozřejmě že může. Zvlášť na těch rozskákaných lesních úsecích, kde bývá vlhko. Porsche má širší rozchod než třeba miník, takže pojedeme v malinko jiné stopě a to může vadit. Zvlášť za deště budeme čtyřkolkám těžko konkurovat.
Přesto jste ale do takového rizika šel...
Tak ono se víc ukáže až při samotných závodech, všechno nelze vyzkoušet na testech. Teď jsem spokojený, že to auto ovládám, neděsí mě. To je nesmírně pozitivní, všechno ostatní snad také zvládneme.
Jak se ke změně vozu postavil váš tým? Přece jen jsou to oni, kdo má teď za sebou největší kus práce.
To je pravda. Dřou ve dne v noci, hodně tomu teď obětují. Stejně jako mě s Petrem (spolujezdcem Uhlem), tak i je žene nadšení, motivace s tím autem něco dokázat. Dostat se do špičky.
Můžete být konkrétnější? Kde byste chtěl s porsche v českém šampionátu jezdit?
Zatím vůbec nejsem schopný nastavit si nějakou laťku. Nechtěl bych opustit přední příčky, tu pomyslnou bednu. Určitě to ale nepůjde hned. Kdybychom se pohybovali někde v první pětce, byl by to obrovský úspěch.
Takže nepočítáte s tím, že byste naháněl nebo porážel tovární škodovku jako doposud?
Šli jsme do konceptu auta, které nemusí být vyhrávací, ale bude atraktivní pro diváky. I proto, že na trhu nebylo jiné auto, které by se nám líbilo. Koncept vozů R5 není z našeho pohledu dovymyšlený. Všichni v týmu jsme se shodli na porsche a věříme, že s ním časem budeme zajíždět dobré výsledky.
Museli jste to auto hodně upravovat na české podmínky?
Zásadně ne, ale pár věcí jsme zvyklí dělat jinak. Auto jsme rozebrali úplně do šroubku, využili jsme předchozích zkušeností. Většinu věcí si děláme opět vlastními silami, s výjimkou motoru. Je tam třeba úplně jiný ochranný rám.
To i proto, že jste s Petrem robustnějších postav?
(rozesměje se) Ano, je tam méně místa, ale jde to zvládnout. On byl totiž miník paradoxně i při svém názvu jedním z největších závodních aut, která jsme měli.
Jednou z vašich motivací byla možnost prosadit se i na závodech v zahraničí. Jak to vypadá?
Měli jsme vymyšleno, že pojedeme čtyři závody RGT Cupu, který bývá součástí mistrovství světa či Evropy. A v minulosti se v něm představili Delecour nebo Dumas a právě na souboje s takovými borci jsme se těšili. Jenže v Monte Carlu ani na Irské rallye v této kategorii neodstartoval. Takže čekáme, jak to bude dál, a možná naše plány přehodnotíme. Zatím tedy jedinou jistotou je, že odjedeme celý český mistrák.
A ten začínáte na Šumavě, kterou považujete za domácí rallye. Je to výhoda?
V tenhle moment rozhodně ne. Já se musím soustředit na svůj výkon. Musím se naučit auto posadit do zatáček, které mám najety s jinými vozy. A to bude chvilku trvat. I když na rovinu říkám, že nechci jezdit někde vzadu, extra pomalu.